Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 2

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
En hetsig diskussion utbryter redan under välkomstdrinken. “Du pratar inte alls som en Nora-bo, din gnällbältska låter Lindesbergsk!” “Gick du ens på vår skola?”. @fjodorsenuba försöker förklara att han har en moster i Lindesberg och att han visst gick på skolan, “Vi kallade slöjdläraren för trä-Hitler!” förklarar han triumferande. “Bra försök @fjodorsenuba, men det gjorde nog exakt alla mellanstadiebarn i hela Sverige, det bevisar inget!” “Ut med dig härifrån” skanderar gruppen.

Jag gick visst i skola här säger @fjodorsenuba bedrövat och går med tunga steg ut från festen. Han var nog en av era gamla skolkompisar ändå.

Stämningen sjunker och DJ Flonyrb försöker få upp den genom att spela en lambada!

@Anthrox dansar glatt med @Andersson och @BiobunkerVII med @Basenanji medan övriga ser på och småpratar i baren. Plötsligt börjar @BiobunkerVII storgråta. “Hur kan du säga så om en medmänniska, du är en riktig mobbare, en vuxenmobbare!” @BiobunkerVII stormar ut ur gymnastiksalen och spelet.

Runda 2 slutar 21:00 onsdagen den 15 maj

Deltagarlista:
@BiobunkerVII bybo nattmördad R1
@Vimes
@Anthrox
@Basenanji
@Sidd
@Andersson
@RasmusL
@fjodorsenuba bybo utröstad R1
@Brynolf
@Hägerstrand

Röstverktyget: https://werewolf.florin.nu/83336
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Tackar @fjodorsenuba och @BiobunkerVII för spel.

Ulvarna satt alltså nöjda hela kvällen då. Kul för dem. Som Basse utrycker sig ”oskönt” för oss.

Jag kommer också fokusera på vem av de som var på dansgolvet som Nattmördade BB7.
@Anthrox @Basenanji @Andersson

Anderssons spexande väntande sista timmen såg ju inte så bra ut så jag ser gärna ett drev mellan Andersson-Basse- som ägnat hela spelet åt att befästa drevet mot mig. Nån hugad som orkar kan ju kolla upp hur det är med beröringsskräck/låssasgnabb mellan dessa tre.

Andersson kom med sorteringsförslaget vilket ledde till?: Var det nån hjälp för byns powerroller eller hjälpte det bara ulvarna för hur de skulle agera?

Röst: @Basenanji
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Om jag fattade reglerna rätt så bidde det alltså ingen dans för mig.

Er tre på dansgolvet har jag just ingenting på för tillfället, men jag lägger lite röster i er allmänna riktning.

Röst: @Basenanji
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Så. Vi utgår från att man bara kan mörda på en plats.

Som nattmördande ulv har du Andersson, BioBunker, Basse och Anthrox att välja på.

Vem väljer du?

Jag hade valt Anthrox alla dagar i veckan.

Om jag inte är Anthrox själv då, eller om Anthrox är min ulvkumpan.

Det finns alltså, tycker jag, goda skäl till att rösta ut Anthrox denna runda.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Så. Vi utgår från att man bara kan mörda på en plats.

Som nattmördande ulv har du Andersson, BioBunker, Basse och Anthrox att välja på.

Vem väljer du?

Jag hade valt Anthrox alla dagar i veckan.

Om jag inte är Anthrox själv då, eller om Anthrox är min ulvkumpan.

Det finns alltså, tycker jag, goda skäl till att rösta ut Anthrox denna runda.
God poäng förstås. Med en viss bismak av vin.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Vidare så kommer jag vara ytterst tvek på att dansa och hoppas Siare bringar mer klarhet i den här festen.
Går all in på baren i stället!

Efter ett par snabba starka groggar fyllda upp till bredden vinglar Sidd från baren mot den därna störtfiiiina advokaten: @Basenanji Får jag lov?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Har någon gjort en sammanställning av yrken och kläder? Jag är fortfarande nyfiken på om någon har liknande outfit som någon annan.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Så. Vi utgår från att man bara kan mörda på en plats.

Som nattmördande ulv har du Andersson, BioBunker, Basse och Anthrox att välja på.

Vem väljer du?

Jag hade valt Anthrox alla dagar i veckan.

Om jag inte är Anthrox själv då, eller om Anthrox är min ulvkumpan.

Det finns alltså, tycker jag, goda skäl till att rösta ut Anthrox denna runda.
Akta så inte vinet tar slut i baren.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Har någon gjort en sammanställning av yrken och kläder? Jag är fortfarande nyfiken på om någon har liknande outfit som någon annan.
Hittade ingen så gjorde ett svep själv. Har jag missat nåt? Det ser alltså ut som att Rasmus, Basse, jag och Vimes inte ännu kommit ut med outfit. Kan ni vara vänliga att göra det?

Rasmus - Tandläkare, X
Basse - Advokat, X
Brynolf - Arborist, X
Vimes- taxichaufför, X
Hägern - Truckförare, flashig outfit från SHEIN
Sidd- Mellan två jobb, skjorta med svampmönster
Andersson - Bilmekaniker, blåställ
Anthrox - Undersköterska, jeans & tshirt
Fjodde - Optiker, X
Biobunker - Gymnasielärare, X
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Akta så inte vinet tar slut i baren.
Ni får skärpa er.

Om vi applicerar WIFOY hela tiden blir det helt omöjligt att säga något om något som händer i tråden. "Agerande X är ulvigt/byboigt" kan alltid besvaras med "Men det är ju det ulvarna vill att vi ska tänka!!!11". Och det i sin tur kan besvaras med att "Men ulvarna vill att vi ska tänka att de vill att vi ska tänka så!!!1".

Det blir helt värdelöst.

WIFOY är mer av en tankefälla än ett verktyg i ulvjakten.

Det kan absolut vara relevant att fundera över vad ulvarna vill att vi ska tänka. Men att bara avfärda helt rimliga och relevanta resonemang med WIFOY kommer aldrig någonsin leda till bybovinst. Så det tycker jag vi ska ge fan i.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Okej! Så vi har tre individer som är potentater för ett nattmord på dansgolvet.
Jag, Andersson och Basenanji.

I slutet på röstläget ser vi att jag och Andersson ligger på samma spelare, som nu är bevisat grön. Jag initierade det drevet, Andersson la sig där i slutet på rundan.
Basse å andra sidan ligger på Sidd, och har så gjort sen post 8(!).

Innan jag drog igång det drevet så testade jag att baita ett drev på Vimes, för att se om någon slappulv hakade på (om jag inte minns fel hade vi ett par röster på Vimes där, så det hade varit ett legit drag både för bybor och ulvar att haka på). Att ingen gjorde det oroar mig, för det kan vara en indikation på att Vimes är ulv, och ulvarna inte ville att det skulle dra igång något drev där. Varför inte annars ta det dinglande köttstycket framför nosen på en och försöka få en av de bästa spelarna utröstade?
Rundan var i övrigt ganska händelsefattig mot slutet, vilket jag antar betyder att ulvarna kände sig rätt sejf med situationen. Det kan potentiellt avskriva Rasmus från ulvsidan, som ju hade drev i princip hela matchen mot sig och ulvarna borde ha jobbat hårdare för att stoppa det drevet om de trodde sig riskera en av de sina redan i R1. Eller?
Även Sidd låg med ett drev större delen av rundan, men det drevet kan det nog ha varit svårare att försöka snacka bort för en ulv. Riskfyllt move att försöka stoppa alltså, och bättre då att se till att ett annat drev vinner, om nu Sidd är en av ulvarna. Vilket också hände, och vi ser ju alla vilka sex som är med i det drevet.

Jag var ganska säker på att någon av Rasmus och Sidd skulle åka, men testade att dra igång ett drev mot fjodde där jag ändå kände att det var välförtjänt, samt att se vilka (om några) skulle haka på ett sådant de sista timmarna.
Mitt drev gav följande resultat:
Jag bytte från Vimes till Fjodde och initierade drevet.
Rasmus bytte från Vimes till Fjodde i princip direkt.
Sidd bytte från WH (? Tidigare Rasmus, men död röst) till Fjodde i princip direkt.
Brynolf bytte från Vimes till Fjodde några poster senare.
-Det var nog inte ens tio poster som gick från att Fjodde plötsligt var det ledande drevet-
Sen bytte Hägerstrand från Rasmus till Sidd och det såg jämnt ut. Sidd hade här 4 röster (potentiellt 5 med Fjodde) och Fjodde hade 4, med Andersson som låg med ensam röst utanför dreven.
Efter det släppte Andersson sin stance mot Rasmus och gick över till Fjodde.
Och slutligen gick Vimes, i ett anti-snajp move, från Sidd till Fjodde.

Här är ju då frågan jag ställer mig: Varför ansåg Vimes att det skulle vara viktigare att Fjodde inte snajpade Sidd, än att Sidd åkte ut (som Vimes själv låg med röst på)? Ville han inte rösta ut Sidd? Vad hade vi förlorat på att Fjodde visat svans i en sån snajp?
Det har lyfts tidigare av Häger att Vimes och Sidds spel går att para ihop, och nu räddade ju Vimes de facto Sidd. Trots att han legat med röst på honom i tio timmar.

@Vimes, your move.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Akta så inte vinet tar slut i baren.
Visst ÄR det en vinare, men om ulvarna ska försöka sig på en sån grej så har ju planen den nackdelen att du lever och kan försvara dig ett tag till. Vanliga vin har inga sådana jobbiga bieffekter.

Samma logik kan visserligen användas på Vimes. Varför mördades inte han? Eller är man safe i baren? Låter väl som lite konstig speldesign. Eller var samtliga ulvar på dansgolvet?


Hur som helst tycker jag Anth har börjat samla på sig lite rödande kladd:
*Högvilt men överlevde dansgolvet
*Överlappande klädesplagg som mig tyder på lögn
*Outade yrke näst sist

Röst: @Anthrox
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Sidd- Mellan två jobb, skjorta med svampmönster
Det är så jävla dumt att Sidd dels är den enda som claimat yrke som består av flera ord, och dels har kläder på sig som faktiskt diskuterades i anmälningstråden. Det är för fan dumt för att vara ett påhitt.

("Men glubb blubb däju dä ölvarn vell att ve ska tönke!!!!11")
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Va? Ganska paff över att Fjodor blev vald och över valet av nattmordsoffer? Tack för spel @fjodorsenuba (och dans @BiobunkerVII ) i alla fall! Anar att ulvgenget gärna vill kasta en skugga över mg och ja, det torde vara Sidd som ligger bakom ett sånt tyket beteende.

Hur ska outningen av kläder göras? Vill vi ha en viss ordning?

Jag vill pressa @Andersson ! Vad är din syn på antalet ulvar? Varför blev Biobunker nattmördad?

Röst: @Andersson
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Här är ju då frågan jag ställer mig: Varför ansåg Vimes att det skulle vara viktigare att Fjodde inte snajpade Sidd, än att Sidd åkte ut (som Vimes själv låg med röst på)? Ville han inte rösta ut Sidd?
Jag tolkade Anderssons velande som att han och Fjodor var ulvkumpaner.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Hittade ingen så gjorde ett svep själv. Har jag missat nåt? Det ser alltså ut som att Rasmus, Basse, jag och Vimes inte ännu kommit ut med outfit. Kan ni vara vänliga att göra det?

Rasmus - Tandläkare, X
Basse - Advokat, X
Brynolf - Arborist, X
Vimes- taxichaufför, X
Hägern - Truckförare, flashig outfit från SHEIN
Sidd- Mellan två jobb, skjorta med svampmönster
Andersson - Bilmekaniker, blåställ
Anthrox - Undersköterska, jeans & tshirt
Fjodde - Optiker, X
Biobunker - Gymnasielärare, X
Bara jag som stör mig lite på att Andersson kommer yrkesklädd på en fest?
 
Top