PROMOTION Beställ Rollspel.nu och då - Jubileumsskrift med anledning av forumets 25-åriga tillvaro

guldfink

Hero
Med darrande händer förkunnar jag att webbshoppen med de två utgåvorna av Rollspel.nu och då - Jubileumsskrift med anledning av forumets 25-åriga tillvaro har öppnat. Ni kan nu beställa era fysiska exemplar.

Om utgåvorna och prissättning
I höstas sonderade jag intresset för olika utformning av de fysiska böckerna. Mot bakgrund av den tråden ger vi ut boken i två utgåvor; en med såväl bilder som typografi i färg och en med endast bilder i färg. Jag var lite för optimistisk i min uppskattning av kostnaden för respektive utgåva i höstas. Jag skrev då att priserna skulle landa på max 250 kr respektive max 100 kr. I slutändan har jag nu satt priserna till 299 kr respektive 129 kr. Anledningen till det är att jag valt att lägga beställnings- och leveransadministrationen på Publit (som även digitaltrycker böckerna enligt print on demand). De tar ut avgifter för detta. Jag har dessutom utlägg för provtryck och publicering som jag hoppas täcka för att inte gå alltför mycket back. Om det skulle bli så att fler än väntat (enligt intresseanmälan) beställer böckerna, kommer allt överskott gå till Magnus Seters ko-fi för att stötta den fortsatta driften av Rollspel.nu.

Förutom de två fysiska utgåvorna finns även en gratis digital PDF att ladda ner.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Vackert!
Men sidan failar när jag försöker betala med Swish.
Försöker igen lite senare, kanske med annan browser.

:t6r-5: :t6b-2:
//EvilSpook

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Staff member
Härligt!!! Swish funkade inte för mig heller. Valde att betala med faktura istället och då gick det 😊

guldfink

Hero
Ja, det verkar vara problem med Swish. Jag har skickat frågan till Publit om det ligger på mig, men inte fått svar än.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Så här skrev jag till Ackerfors på Facebook.

Tack för ditt slit, Martin! Rollspel.nu hade inte varit det det är idag om inte du varit där.

Jag tror att denna skrift kan komma att bli en av de viktiga tidsdokumenten om vår hobby, tillsammans med Fandrakes böcker och Finna Dolda Ting. På allvar alltså, det ges ju inte ut såna här böcker med krönikor från aktiva hobbyutövare, så det här är en viktig skrift. Tycker jag dårå, men jag är också part i målet.
Så passa på att beställa till dig och till kompisar och till andra!

clarence redd

FrostByte Books
Dagens bikt: Jag trodde länge att det inte skulle bli någon bok. 🙃 Projekt med många deltagare låter ofta som en bra idé - bokvärldens motsvarighet till knytis - men faller ofta ihop längs vägen. Fantastiskt att vi ändå lyckades! Och så klart en stor guldstjärna till projektledaren @guldfink !

Jag tycker att vi kan avvakta ett par veckor med planeringen av del två. Lite semester kan vi unna oss.

Dilandau

Myrmidon
Dagens bikt: Jag trodde länge att det inte skulle bli någon bok. 🙃 Projekt med många deltagare låter ofta som en bra idé - bokvärldens motsvarighet till knytis - men faller ofta ihop längs vägen. Fantastiskt att vi ändå lyckades! Och så klart en stor guldstjärna till projektledaren @guldfink !

Jag tycker att vi kan avvakta ett par veckor med planeringen av del två. Lite semester kan vi unna oss.
Ett "compendium" per år känns rimligt.