FLSBnMC

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,993
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Men, hur spelar man det här? ... och vad handlar det om?!

Tänker att jag inte nödvändigtvis äger det här, då idén inte var min och jag mest blev lite inspirerad. Så har du förslag eller bara vill ta och göra nåt, vadsegod.

BTW, det är mycket stoff att ösa ur oavsett om det är Austen eller Dickinson man lutar åt.

 
Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,281
Location
Örebro
Det skulle ju vara fantastiskt om bokens titel påverkar kvällens äventyr.

The winds of love tar damerna på ett äventyr som uppdagar historiska intriger. I det gamla maosulemet lär sig damerna om den enkla dottern till skomakaren som blev uppvaktad av en ädling. Dikter, reliefer och gamla dagböcker leder damerna genom ett äventyr om kärlek, svek och sorg uppdagat bland gamla benrester av sedan länge avlidna regenter.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,281
Location
Örebro
Egenskaper utan förmågor. Dammerna i bokklubben kan vara näsvisa, modiga, Avant Garde, Hederliga, Upplysta, Charmerande, Handlingskraftiga, Kreativa, Envisa och dylikt. Egenskaper som kan hjälpa såväl som stjälpa gruppen då de går på tvären.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,993
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Det är ju i och för sig inte supersvårt att skriva ett förslag till äventyr för varje alternativ (lite som du just gjort).
... eller att varje del av titel ger något att bygga mysteriet runt ... lite som horoskop/tarot-fraser.

Winds: Something ar about to change or get lost. Love: Feelings, big feelings. Love, longing, memories and/or kinship.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,180
Location
Oktoberlandet
Sorry om jag stör inspirationen men dessa idéer låter som supplement till Brindelwood Bay som redan finns etablerat där det gestaltas just gamla damer och senast jag körde så var vi tom i en kaffereps bokklubb i Vaxholm som grävde i ett litet mysterium, så kanske det är läge att ha ett annat RP-gruppkoncept…för att få till ett eget spel…
😇
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,993
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Theme of the Book is ...

The + (T6)
HOUNDLoyalty OR Threat. All about boundaries and bonds.
MANNERSHave or not is the question, one will benefit you!
DELIGHTThings turns bright, in spite or because of ...
LADIESFriendship, kinship and an inner Circle.
WINDSSomething ar about to change or get lost.
CATSThe bowl is empty, or full.

+ of + (T6)
NIGHTFALLTransformation, excitement, fear if alone.
CHANGEOne state to another, it will not stay the same.
DEATHThe end of something, the soil of something else.
SORROWFeelings, big feelings. Lost, longing, grief and/or sadness.
the GRAVEPut it away, new phase in life.
LOVEFeelings, big feelings. Love, longing, memories and/or kinship.
 
Top