Nekromanti Ny spelbutik i Göteborg

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Ny spelbutik i Göteborg
Lördagen den 25:e februari öppnas en ny spelbutik i Göteborg. Goblin Games är belägen på Tredje Långgatan 8, ett stenkast från Järntorget, och kommer under premiärhelgen ha 10 % rabatt på alla ordinariepriser.

Gå till nyheten/notisen
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,361
Location
Örebro
Jättebra, kudos och allt sådant...

Men är det bara jag som tycker det är skumt att säga "10% av ordinarie pris" för en nyöppnad butik? Då borde väl det rabatterade priset räknas som ordinarie. Ja ja... :gremsmirk:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,441
Re: Ordinariepriser

Du har helt rätt. Under vår öppningshelg har vi 10 % rabatt på priserna enligt prislappen rakt över för att få snurr på kulorna såhär i början och ge folk en anledning till att besöka butiken. Däremot kanske uttrycket i texten var klantigt...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,361
Location
Örebro
Re: Ordinariepriser

Blev bara så roligt då man läste det. Men tro nu inte att jag tyckte det var en dålig idé på något sätt. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att öppna på. Och det framkommer vad som egentligen menas också, så det är inte otydligt... Bara jag som är elak. :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Najs !!

Det där var ju trevligt att höra !
Alltid kul att se rollspelsbutiker ploppa upp häe & var !!!
Hoppas verkligen att det går bra för denan butik !
 

Taranis

Veteran
Joined
2 Oct 2005
Messages
70
Location
Juneköping
Gött...

Har ni planer på att dyka upp under Gothcon? Om inte ska jag definitivt genomföra en pilgrimsfärd till er butik!
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,441
Vi vill givetvis dyka upp på Gothcon, men vi har ännu inte fått klartecken att vi får komma dit. Jag har visserligen fått ett personligt löfte från en ledande person i Gothconstaben att vi kommer att få någon form av plats, men jag vågar inte räkna med något.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Gött detta!

Härligt med en ny spelbutik. Vem saknar rollspelen på Tradition idag?

Men vad skall flickvännen säga när man plötsligt börjar stryka omkring på Långgatorna. :gremtongue:

Torbjörn
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Hade man lagt den på 2:a skulle man kunnat kombinera butiken med vuxenunderhållning och antikaffär. :gremgrin:

Mycket trevligt med en ny butik. Det behövs! *bugar och bockar*
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Misstänker att alla ska dit i helgen? Själv hoppas jag och sambon på att allt inte är slutsålt när vi droppar förbi vid två-tre, speciellt som vi vet vad vi vill ha :gremwink:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,441
Vi har ännu ej fått någon kontokortsmaskin...[ANT]

...så de som vill inhandla något bör medtaga kontanter. Ger kanske inte det mest professionella intrycket, men det får vi tyvärr leva med.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,964
Location
Sandukar
Härligt, nostalgiskt och mysigt. Lågt i tak, Hunk är trevlig och min bokhylla är rejält rikare. Goblin Games blir ett nytt vattenhål.

(nu får han bara se till att få fatt på resten av spelen jag vill ha. ,-)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Instämmer med Marco, mysig butik!
Nu kom vi dit senare än tänkt och hade bråttom, så det blev bara en snabb titt... lite nyfiken på hur utbudet är tänkt. Kändes som ont om brädspel, kommer det bli mer?

Och kommer man ta in saker på önskemål? T ex Dragon Delta, vilket vi jagar och trodde vi skulle hittat nånstans i lördag :gremtongue:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,441
lite nyfiken på hur utbudet är tänkt. Kändes som ont om brädspel, kommer det bli mer?
Sortimentet på både rollspel och brädspel var inte helt optimalt vid invigningen, delvis beroende på att vi hade lite otur och inte fick allt vi beställt (och betalat för) från vår amerikanska leverantör och delvis p.g.a. att vi inte riktigt visste hur mycket plats olika prylar skulle ta på våra hyllor. Tyvärr är allt inte perfekt så här i början, men vi kommer att bli bättre och försöka lyssna så mycket som möjligt på kundönskemål.

Och kommer man ta in saker på önskemål? T ex Dragon Delta, vilket vi jagar och trodde vi skulle hittat nånstans i lördag
Definitivt. Vill dock inte diskutera specifika spel eller beställningar här på forumet (egentligen är nog detta inlägg redan på gränsen till spam), men skicka ett PM eller mail till mig så kan jag svara.
 

Keeper

Veteran
Joined
28 Feb 2006
Messages
6
Tittade förbi butiken i helgen och gillade den! Se bara till att fortsätta med Castles & Crusades så lovar jag att bli en trogen kund. Lycka till!
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så reagerade jag oxå, och nu är det bestämmt att jag kommer att praoa där vecka 16-17 oxå :gremtongue:, hoppas att man träffar nån här från forumet då...

//Emil Nises
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Så, nu har jag också spanat in den nya butiken och omdömet blir:

Mysig lokal med ett bra och framförallt annorlunda sortiment. Bra jobbat!

Torbjörn
 
Top