Nekromanti Partisan

Mogger

Hipsteranka
Snubblade över en mockumentary om The Great Martian War of 1913 och tänkte genast på gamla Partisan. Europa är i krig. Mars anfaller! Världarnas krig!

"Den 30 oktober 1913 gick världen under. Från en höstmörk himmel kom de; Angriparna. Mekaniserade dödsmaskiner och svävande pansarfordon beväpnade med strålvapen krossade allt i sin väg. Det tog bara några timmar innan Sverige låg i ruiner. Samma sak med Berlin, London, Paris... Hela världen brann. Vi trodde att det skulle ta slut. Att de en dag skulle försvinna lika snabbt som de hade kommit. Vi hade fel. Angriparna hade kommit för att stanna.

De följande åren var fasansfulla. Vi levde på flykt. Gömde oss som råttor. Utan hopp, utan framtid.

Men så spreds ryktet. Angriparna hade mött motstånd. Flera enheter hade nedkämpats i Tyskland. Snart kom fler nyheter. Från Rotterdam, Köpenhamn och Riga. Angriparna var inte oövervinnerliga! Motståndet hade börjat.

Det var dags att slå tillbaka!"

Mogger

Hipsteranka
terje;n278762 said:
Det är verkligen en annan tagning på stormakt röd!

Jo :) Jag tänkte iofs mer på de alternativa Partisan-epokerna, med ett ockuperat Sverige under WW2 samt scenariot med utomjordingar som ockupanter.

terje

xenomorf mystiker
Jo så klart!

Jag tror det skulle kunna vara kul att bedriva gerillakrig mot marsianer i 1910-talets Sverige. Personligen skulle jag då vilja ha en spelardriven sandlådekampanj med fokus på strategi, taktik och resurshantering. Dödligt och "realistiskt" snarare än episka hjältedåd.

Mogger

Hipsteranka
terje;n278766 said:
Jo så klart!

Jag tror det skulle kunna vara kul att bedriva gerillakrig mot marsianer i 1910-talets Sverige. Personligen skulle jag då vilja ha en spelardriven sandlådekampanj med fokus på strategi, taktik och resurshantering. Dödligt och "realistiskt" snarare än episka hjältedåd.

Ja, precis. Lite som TV-serien Falling Skies blandat med Walking Dead, Twilight 2000 och Fallout, fast på 1910-talet.

Mogger

Hipsteranka
terje;n278769 said:
Exakt! Låter faktiskt riktigt lockande. :)
Visst gör det! Gritty survival retro Sci Fi! Jag har fullt upp med skrivande just nu, men blev sjukt sugen på att göra något av detta framöver!

Mogger

Hipsteranka
Om ni har missat det senaste så är den mytomspunna Partisanpärmen från Äventyrsspel återfunnen, vilket i sin tur ledde till lite grävande som avslöjade att Fria Ligan sitter på rättigheterna till namnet Partisan och pulat på ett spel sedan några år tillbaka.

Kul och coolt! Det var tydligen hyfsad timing på det här :)