Så ett första inlägg om ett hack n slash / high fantasy RPG projekt som jag har funderat på länge men inte gjort något av.
Lite bakgrund.
Bestowed handlar om dödliga som väljs ut av gudarna och ges förmågor så att de kan utföra gudarna vilja. Gudarna får kraft från tillbedjan och måste upprätthålla detta för att inte hamna i bakgrunden av andra gudar. Äventyr kommer vara fokuserade på detta och rollpersonernas väg från enkla dödliga och hela vägen till att bli gudar själva. Systemet ska hantera hela den resan, från att slåss mot enstaka fiender till att meja ner horder.
Här är ett utkast till layout för de förmågor som är centralt för spelet.
Rollpersoner blir belönade med poäng som de kan lägga på förmågor som gudarna gör valbara eller som fås genom andra medel.
Varje punkt i nedan förmågan kostar alltså ett poäng.
Jag behöver all möjlig feedback, som vilken känsla layouten ger, känns den tydlig, inspirerande att välja högra nivåer, tydlig att läsa, förstår man vad den kan användas till osv. Hur skulle ni gissa att man navigerar i trädet som presenteras?
Nu så är det samma ikon på alla nivåer men jag tänker att det ska vara olika för det som är saker man kan göra och vad som bara är uppgraderingar.
(1 P är 1 Power, naturligt så genererar en kropp några sådana per dygn men de kan ges av gudarna eller tas från föremål som är laddade.)
Lite bakgrund.
Bestowed handlar om dödliga som väljs ut av gudarna och ges förmågor så att de kan utföra gudarna vilja. Gudarna får kraft från tillbedjan och måste upprätthålla detta för att inte hamna i bakgrunden av andra gudar. Äventyr kommer vara fokuserade på detta och rollpersonernas väg från enkla dödliga och hela vägen till att bli gudar själva. Systemet ska hantera hela den resan, från att slåss mot enstaka fiender till att meja ner horder.
Här är ett utkast till layout för de förmågor som är centralt för spelet.
Rollpersoner blir belönade med poäng som de kan lägga på förmågor som gudarna gör valbara eller som fås genom andra medel.
Varje punkt i nedan förmågan kostar alltså ett poäng.
Jag behöver all möjlig feedback, som vilken känsla layouten ger, känns den tydlig, inspirerande att välja högra nivåer, tydlig att läsa, förstår man vad den kan användas till osv. Hur skulle ni gissa att man navigerar i trädet som presenteras?
Nu så är det samma ikon på alla nivåer men jag tänker att det ska vara olika för det som är saker man kan göra och vad som bara är uppgraderingar.
(1 P är 1 Power, naturligt så genererar en kropp några sådana per dygn men de kan ges av gudarna eller tas från föremål som är laddade.)