Leon
Leo carcion
- Joined
- 8 Mar 2004
- Messages
- 7,062
Det här är för skojs skull, men kanske finns det några vettiga idéer?
Koncept: Rymden är stort och multiversum är ännu större! Dumdristiga och kortlivade piloter flyger kosmiska rymdmechas i evig strid från vår egen galax och igenom otaliga dimensioner. Rymdkejsare, antimateriegudar och intergalaktiska urödleimperier bjuder hårt motstånd. De minsta Mechas är enkla exo-skelett som inte är mycket större än en människa. De största är planetstora. Många kan förvandla sig till andra fordon eller byggnader.
Regelmotor: M0-inspirerat. Slå en tärningspöl, 6-or är succeses, 1-or är skada. Du kan pressa.
Din pilot har följande Attributes: Mind, Passion, Body. Body används bara utanför pilotens mecha. Pilotens Skills kan vara allt från Juridik till Rymd-ninjutsu.
Din Mecha har Gear, och Module Skills. Gear är hastighet och smidighet. Modules är också Skills och vilka man har beror på Mechans build. För att flyga genom rymden behöver du modulen Raketmotorer (el dyl), och du slår för Gear + Raketmotorer för att flyta genom rymden. En mecha med Grappling Hook 0 har en Grappling Hook, men är inte så bra på att använda den. En Mecha med Grappling Hook 3 däremot... Grappling Hook används oftast med Gear, men i vissa fall med Mind.
Varje alternativ fordonsform är en modul.
Din Mecha har även värdet Chassi, som är både HP och Skadebonus. En vanlig Battlesuit har kanske Chassi 1-3, en fullskalig mecha 4-5, en Dreadnought Class-suit 12. Man slår alltså inte för Chassi.
Skada tar man på Chassi (eller body). Man kan pressa Body, Gear, Mind och Passion enligt följande:
Mind - ger stress, kan leda till mentalt sammanbrott/trauma
Passion - demoraliserar, kan leda till depression
Body - fatigue, kan leda till utmattning
Gear - överhettar, kan leda till härdsmälta!
Koncept: Rymden är stort och multiversum är ännu större! Dumdristiga och kortlivade piloter flyger kosmiska rymdmechas i evig strid från vår egen galax och igenom otaliga dimensioner. Rymdkejsare, antimateriegudar och intergalaktiska urödleimperier bjuder hårt motstånd. De minsta Mechas är enkla exo-skelett som inte är mycket större än en människa. De största är planetstora. Många kan förvandla sig till andra fordon eller byggnader.
Regelmotor: M0-inspirerat. Slå en tärningspöl, 6-or är succeses, 1-or är skada. Du kan pressa.
Din pilot har följande Attributes: Mind, Passion, Body. Body används bara utanför pilotens mecha. Pilotens Skills kan vara allt från Juridik till Rymd-ninjutsu.
Din Mecha har Gear, och Module Skills. Gear är hastighet och smidighet. Modules är också Skills och vilka man har beror på Mechans build. För att flyga genom rymden behöver du modulen Raketmotorer (el dyl), och du slår för Gear + Raketmotorer för att flyta genom rymden. En mecha med Grappling Hook 0 har en Grappling Hook, men är inte så bra på att använda den. En Mecha med Grappling Hook 3 däremot... Grappling Hook används oftast med Gear, men i vissa fall med Mind.
Varje alternativ fordonsform är en modul.
Din Mecha har även värdet Chassi, som är både HP och Skadebonus. En vanlig Battlesuit har kanske Chassi 1-3, en fullskalig mecha 4-5, en Dreadnought Class-suit 12. Man slår alltså inte för Chassi.
Skada tar man på Chassi (eller body). Man kan pressa Body, Gear, Mind och Passion enligt följande:
Mind - ger stress, kan leda till mentalt sammanbrott/trauma
Passion - demoraliserar, kan leda till depression
Body - fatigue, kan leda till utmattning
Gear - överhettar, kan leda till härdsmälta!
Last edited: