God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,529
Okej, så jag har haft en idé för hur jag ska förmedla hur jag faktiskt spelleder kampanjer när jag inte spelleder en sandlåda sedan jag såg threat clocks i Urban Shadows. Så jag skrev ett scenario för att visa det. Det är också en kort superhjälte kampanj med kannibalistiska mullvadsmän, polisövervåld och Baphomet.
Grundtanken är att det finns flera olika motorer som driver fram olika problem som karaktärerna antingen kan hantera eller se bli värre. Vad själva motorerna är går inte alltid att avgöra direkt men även om det går är de svåra att slå ut helt om man inte ägnar all sin uppmärksamhet och alla sina resurser åt dem. Men fokuserar man alla sina resurser på det sättet hinner de andra problemen bli mycket värre. Tanken är att det helt enkelt inte finns nog med tid och/eller resurser att hantera alla problemen utan att gå utanför lådan och för att göra det måste man först förstå lådan.
Det här är tekniskt sett en beta för jag vet inte om det här är absolut oanvändbart för någon annan än mig. Så är det så berätta det för mig.
https://www.dropbox.com/s/pitdaoxmdwozfml/Victory City Beta.pdf?dl=0
Grundtanken är att det finns flera olika motorer som driver fram olika problem som karaktärerna antingen kan hantera eller se bli värre. Vad själva motorerna är går inte alltid att avgöra direkt men även om det går är de svåra att slå ut helt om man inte ägnar all sin uppmärksamhet och alla sina resurser åt dem. Men fokuserar man alla sina resurser på det sättet hinner de andra problemen bli mycket värre. Tanken är att det helt enkelt inte finns nog med tid och/eller resurser att hantera alla problemen utan att gå utanför lådan och för att göra det måste man först förstå lådan.
Det här är tekniskt sett en beta för jag vet inte om det här är absolut oanvändbart för någon annan än mig. Så är det så berätta det för mig.
https://www.dropbox.com/s/pitdaoxmdwozfml/Victory City Beta.pdf?dl=0