Jäklar vad spännande! Berätta gärna mer om boken (om du får för Cubicle 7?).
Det är en tung lunta som väger in på 224 sidor. Utgångspunkten har varit att skriva mer nytt material om Altdorf snarare än att katalogisera hela staden så som jag försökt på min blogg. Visst är de viktigaste och vanligaste platserna med, och några finns redan i tidigare material, men allt det gamla har skrivits om för att gjuta nytt liv i det. Det är mycket nytt. De som läste min blogg när den var aktiv kommer att känna igen några saker.
Strukturen är likadan som i Middenheim-boken som kom nyligen. Olika stadsdelar har varsitt kapitel, och i det beskriver vi två eller tre större platser för att sedan beskriva cirka fem mindre platser. Till detta kommer sedan äventyrsuppslag för varje plats och ett par SLP som ska vara representativa för stadsdelen.
Det är sjukt många äventyrsuppslag med. Kanske för många för min smak, men det är ju något Cubicle 7 har gjort till en grej.
Det jag lärde mig främst av detta uppdrag var hur utmattande det är att ha koll på WFRP-världen när det gäller på riktigt. På min blogg har jag kunnat skarva och hitta på, ljuga lite och kasta ut sånt jag inte vill ha med. Men i en officiell bok måste allt vara researchat på en nivå som inte gäller i vanliga fall skulle jag säga. Jag vet att GW kollade på det vi gjorde och sa i stort sett okej på allt, men det är ju saker som de inte vill ska vara med som Fimir på det sätt de var med i första upplagan ... vi fick hinta om dem om vi ville men annars är de lite off-limit.
Kartan som gäller som grund är inte den klassiska kartan utan den från Glottkin-böckerna. Den ser lite annorlunda ut, vilket ställde till det i mitt huvud, men jag tror att det hela blir superbra till slut.
Det var en glädje att jobba med Dave Allen och de andra författarna. Vi hade regelbundna online-möten där vi stötte och blötte vissa frågor, så på det sättet går det att jobba ihop med folk som sitter på andra sidan jorden rätt smidigt.