1 Stövelkatten
Fraktion: Kraken-kultist (Scum-DTF: Du vinner när du är ensam kvar i spel)
Roll på båten: Passagerare, andra klass
Passiv förmåga: Skyddsväst - du kan inte bli nattmördad av varulvarna.
Förflyttning: (10) 1 steg. Fri förflyttning vid storm.
Förmåga: (50) Förfölja - Du skickar ett namn till mig, om den spelaren använder någon förmåga knuten till hamnen båten kommer till under natten får du veta det.
Förmåga: (103) Tillkalla Kraken (kan endast användas vid Storm) - Dagfasen efter att du tillkallat Kraken kommer övriga spelare informeras om att Kraken angriper skeppet. När du tillkallar Kraken kommer din Skyddsväst sluta fungera, istället får du följande förmåga: (5) Sluka - Kraken slukar X antal spelare. X = antalet personer som blivit utröstade under spelets gång innan Kraken blev tillkallad. Du kommer inte få välja vilka spelare som slukas, men du själv är immun. Väktande eller andra förmågor skyddar inte (förstås) mot Kraken.
2 michael
Fraktion: Varulv (Ni vinner när ingen annan fraktion kan vinna), övriga varulvar är Basenanji och Sidd. Ni får prata med varandra utanför speltråden.
Roll på båten: Passagerare, första klass
Passiv förmåga: God parfym - Du sias som grön fram till att båten har lämnat Gibraltar
Förflyttning: (6) 1 steg. Fri förflyttning vid storm.
Förmåga: (93) Förmågekoll - du kan kontrollera vad en annan spelare har för passiv eller aktiv förmåga. Du skickar ett val (aktiv/passiv) och ett namn på en spelare till mig, om du och den spelaren befinner er på samma plats på båten får du ett direkt citat av hens förmågebeskrivning.
Hamnförmåga: (15) Mördaren i Marseille - Om båten stannar i Marseille kan du mörda valfri spelare. Skicka ett namn på den du vill mörda till mig under Runda 3.
Kollektiv förmåga: (7) Nattmord - Ni skickar in ett namn på en spelare till mig för att nattmörda den ombord på båten. Någon av er måste befinna sig på samma plats som den ni valt ut för att förmågan ska fungera. Om flera av er befinner er på samma plats som den ni nattmördar kan ni skriva till mig vem som utför nattmordet, annars slumpas det.
3. Basenanji
Fraktion: Varulv (Ni vinner när ingen annan fraktion kan vinna), övriga varulvar är michael och Sidd. Ni får prata med varandra utanför speltråden.
Roll på båten: Skeppsgast
Passiv förmåga: Du får 1 resurspoäng (RP) för varje hamn båten lägger till vid. Du startar spelet med 3 RP.
Förflyttning: (53) 1-2 steg.
Förmåga: (99) Påverka vinden - Du kan spendera valfritt antal RP på att modifiera tärningsslaget som avgör vindens styrka. För varje RP du spenderar lägger du på eller drar av 1 från båda tärningarna.
Hamnförmåga: (68) Vampyren i Venedig - Om båten stannar i Venedig kan du mörda valfri spelare. Skicka ett namn på den du vill mörda till mig under Runda 2.
Kollektiv förmåga: (7) Nattmord - Ni skickar in ett namn på en spelare till mig för att nattmörda den ombord på båten. Någon av er måste befinna sig på samma plats som den ni valt ut för att förmågan ska fungera. Om flera av er befinner er på samma plats som den ni nattmördar kan ni skriva till mig vem som utför nattmordet, annars slumpas det.
4 Sidd
Fraktion: Varulv (Ni vinner när ingen annan fraktion kan vinna), övriga varulvar är Basenanji och michael. Ni får prata med varandra utanför speltråden.
Roll på båten: Navigatör
Passiv förmåga: Tung - Du kan inte röstas ut om du befinner dig på Nedre däck.
Förflyttning: (30) 1 steg.
Förmåga: (4) Rikta - Förmågan kan bara användas vid storm eller kuling. Skicka två spelares namn till mig, om en av dem använder en förmåga riktad mot dig kommer den istället riktas mot den andre spelaren. Minst en av spelarna behöver vara på samma plats som du.
Hamnförmåga: (3) Nackaren i New York - Om båten stannar i New York kan du mörda valfri spelare. Skicka ett namn på den du vill mörda till mig under Runda 6.
Kollektiv förmåga: (7) Nattmord - Ni skickar in ett namn på en spelare till mig för att nattmörda den ombord på båten. Någon av er måste befinna sig på samma plats som den ni valt ut för att förmågan ska fungera. Om flera av er befinner er på samma plats som den ni nattmördar kan ni skriva till mig vem som utför nattmordet, annars slumpas det.
5. Impetigo
Fraktion: Myterist (Neutral DTF: Du vinner tillsammans med alla fraktioner om du själv överlever hela färden, men Kaptenen och alla passagerare i första klass är döda)
Roll på båten: Passagerare, andra klass
Passiv förmåga: Kombinerad flyt- och skyddsväst - Du överlever ett nattmord eller en utröstning. Om förmågan aktiveras blir den förbrukad.
Förflyttning: (26) 1-2 steg. Men endast 1 steg om det är storm.
Förmåga: (17) Sia roll - du skickar ett namn på en spelare till mig. Om den spelaren befinner sig på samma plats som du när förmågan används, får du reda på vilken roll på båten spelaren han.
Förmåga: (41) Man över bord! - du får vräka i en spelare i havet, så länge du och den spelaren befinner sig på Fördäck eller Akterdäck. Om det inte är storm kommer du däremot avslöjas som skyldig i direkt i dagfasen.
6. KrilleW
Fraktion: Bybo (Byn vinner när alla varulvar är ute ur spel)
Roll på båten: Förste styrman
Passiv förmåga: Förbrytaransikte - Du sias som röd om det inte är storm.
Förflyttning: (19) Ett steg. Du kan inte flytta dig om det är storm.
Förmåga: (14) Lockbete - du kan placera ut ett lockbete på den plats där du är på skeppet. Du kommer därefter få veta om någon varulv varit i, eller passerat den platsen under natten. Lockbetet ligger kvar på platsen tills det blivit uppätet. Lockbetet går förlorat när det använts, du får däremot ett nytt lockbete om du går till Kabyssen. Du kan aldrig ha mer än ett lockbete på dig.
7. LJSLarsson
Fraktion: Bybo (Byn vinner när alla varulvar är ute ur spel)
Roll på båten: Passagerare, första klass
Passiv förmåga: Du får 1 resurspoäng (RP) för varje hamn båten lägger till i. Du börjar spelet med 1 RP.
Förflyttning: (2) Fri förflyttning - du får flytta dig till valfri plats på båten, om du spenderar 1 RP.
Förmåga: (76) Sia - du får sia valfri spelare i spelet, om du spenderar 3 RP. Du skickar spelarens namn till mig och får svar om hen tillhör byn eller inte.