* Stampa i marken för att skapa ett jordskalv, få marken att öppna sig
* Med magi förändra vädret: blixt, regn, blåst, storm eller stekande sol
* Om draken är en demon eller demonisk: Öppna en portal till helvetet där demoner kliver ur
* Kalla pa andra allierade fran underjorden eller naturen, t.ex. korpar, gamar, spindlar, jattemaskar, osv
* Helt sonika flyga ivag och fly for att komma tillbaks en annan dag - inte mycket man kan göra som dvärgarmé åt det, förutom att bygga befästningar och ta drakens allt guld
* Om drakens blod är frätande kan draken skada sig själv för att förstöra fiendens rustning (om den är eldsäker)
* Mer extremt, draken tar sitt egna liv på ett rituellt sätt för att uppfylla en ondskefull profetia
* Jag kanske ballar ur nu, men tänk om draken kan släppa eller bita av sin egna svans, och så blir den en orm
* Fisa giftgas, eller kanske andas ut giftgas
* Flygattack: Lägga ett ägg som en bomb
* Flygattack: Bajsa på armén, som fågelskit, men extremt frätande
Vore kul om man kunde komma på några taktiska manövrar, som att lura dvärgarmén i en fälla. 4D schack.