Hej!
Jag talade med en gammal kollega i amerikat idag och diskuterade rollspel.
De har som många andra spelgrupper stora problem med att hitta tid där alla spelare kan samtidigt.
Han och en kompis håller därför på att designa ett rollspel för att lösa just denna problematik. Utan att gå in på detaljer, för de vill försöka pitcha sin idé till rollspelbolag, så är tanken att det per design kan vara helt olika konstellationer av spelare i varje spelpass. Spelet inkluderar olika världar och tidshopp vilket gör det hela lite förvirrande. Spelare kan också förmedla viss information till de som inte var med och spelade ett spelpass med en app som de håller på att bygga.
Jag vet inte riktigt om detta är min typ av rollspel men jag tycker att det känns väldigt nyskapande. Jag blir dock nyfiken på om det finns något annat rollspel, stort som litet, som har en inbyggd mekanism för att lösa problemen med att schemalägga spelpass. Någon som känner till ett sådant, eller som per design fungerar bra även om halva spelgruppen inte kan det givna speltillfället.
Jag talade med en gammal kollega i amerikat idag och diskuterade rollspel.
De har som många andra spelgrupper stora problem med att hitta tid där alla spelare kan samtidigt.
Han och en kompis håller därför på att designa ett rollspel för att lösa just denna problematik. Utan att gå in på detaljer, för de vill försöka pitcha sin idé till rollspelbolag, så är tanken att det per design kan vara helt olika konstellationer av spelare i varje spelpass. Spelet inkluderar olika världar och tidshopp vilket gör det hela lite förvirrande. Spelare kan också förmedla viss information till de som inte var med och spelade ett spelpass med en app som de håller på att bygga.
Jag vet inte riktigt om detta är min typ av rollspel men jag tycker att det känns väldigt nyskapande. Jag blir dock nyfiken på om det finns något annat rollspel, stort som litet, som har en inbyggd mekanism för att lösa problemen med att schemalägga spelpass. Någon som känner till ett sådant, eller som per design fungerar bra även om halva spelgruppen inte kan det givna speltillfället.