Telephalsion
Swordsman
- Joined
- 13 Jun 2009
- Messages
- 681
Nästa EON-kampanj på gång. Förra kampanjen med spel i Consaber dog ut och ersattes av mycket annat rollspelande. Och nu så blir det spel i Damarien, dels för att Diamantäpplet och påföljande äventyr relaterar dit. Och dels för att den nya Damarienboken är bra och gör spel i landet potentiellt kul i EON IV.
Målet med kampanjen är följande:
Få lite förläningsspel.
Få lite Damarisk sandlåda.
Få spela lite färdiga äventyr. (Diamantäpplet & co, Ingenmansland, Piratöarna)
Spelarna har haft första sessionen karaktärsskapande, och vi har en begynnande grupp med intressanta karaktärer på gång. Plotten som växer i mitt huvud är att de alla har släkt som på ett eller annat sätt hamnat i onåd hos Thamas Envåldshärskare i samband med turbulensen efter maktövertagandet ca, 2943. Spelarnas karaktärer skickas således bort till västmarkiska gränsen för att leva utanför politisk oro och lönnmord. De kommer börja spelet som ungar, typ 15 år, för att spela några år som tonårsädlingar i träsket som får ett uppdrag. Att tillsammans styra storgodset Sorgträskmyrliden (namn under bearbetning), om de lyckas driva det framgångsrikt och lösa lokala problem kommer de inte inkluderas i sina släkters politiska klavertramp och få, inte Thams Gunst, men slippa Thams vrede (och behålla storgodset). Sedan får de några års fri lek, för att sedan tvingas ut ur landet för att reda ut diamantäpplet och katres gåtor. Innan Av Blod komna kommer de få komma åter till sin förläning och spendera lite tid där. Nånstans där ska jag klämma in ingenmansland. Och ha piratöarna i bakfickan om de vill ge sig ut på havet.
Saker jag vill göra är att ha en lista på önskningar/krav från envåldshärskaren som de ska klara av inom X antal år. Börja spelet ett dussin år innan "nutid" för att spela med små intermezzon medan åren går och karaktärerna växer upp.
Ska försöka krönikera lite planeringsarbete och logg här.
Målet med kampanjen är följande:
Få lite förläningsspel.
Få lite Damarisk sandlåda.
Få spela lite färdiga äventyr. (Diamantäpplet & co, Ingenmansland, Piratöarna)
Spelarna har haft första sessionen karaktärsskapande, och vi har en begynnande grupp med intressanta karaktärer på gång. Plotten som växer i mitt huvud är att de alla har släkt som på ett eller annat sätt hamnat i onåd hos Thamas Envåldshärskare i samband med turbulensen efter maktövertagandet ca, 2943. Spelarnas karaktärer skickas således bort till västmarkiska gränsen för att leva utanför politisk oro och lönnmord. De kommer börja spelet som ungar, typ 15 år, för att spela några år som tonårsädlingar i träsket som får ett uppdrag. Att tillsammans styra storgodset Sorgträskmyrliden (namn under bearbetning), om de lyckas driva det framgångsrikt och lösa lokala problem kommer de inte inkluderas i sina släkters politiska klavertramp och få, inte Thams Gunst, men slippa Thams vrede (och behålla storgodset). Sedan får de några års fri lek, för att sedan tvingas ut ur landet för att reda ut diamantäpplet och katres gåtor. Innan Av Blod komna kommer de få komma åter till sin förläning och spendera lite tid där. Nånstans där ska jag klämma in ingenmansland. Och ha piratöarna i bakfickan om de vill ge sig ut på havet.
Saker jag vill göra är att ha en lista på önskningar/krav från envåldshärskaren som de ska klara av inom X antal år. Börja spelet ett dussin år innan "nutid" för att spela med små intermezzon medan åren går och karaktärerna växer upp.
Ska försöka krönikera lite planeringsarbete och logg här.