Lekstatus för mig:
*** Wong Reveal, min main som tagit mig till 81 i alla fall ***
1. Iceman, Nightcrawler
2. Mister Sinister, Scorpion, Sentinel
3. Ironheart, Wolfsbane
4. Wong, Shang Chi
5. White Tiger, Black Panther
6. Odin
Det som gör att den här fungerar är den abnormt kraftfulla synergin mellan Wong och Odin, tillsammans med ett par andra Reveal-kort. En Location med Ironheart/Wong/White Tiger/Odin kan utan problem vinna spelet på egen hand - Odin leverar 24 poäng boostning från Ironheart och fyra Tiger Spirits från White Tiger här! Black Panther är bra på att komma upp i hundratals poängs styrka, med det är oftast overkill, och Wolfsbane är sekundär till Ironheart men agerar reserv till henne (har du eller hoppas på combot kan du spela Wolfsbane som första kort i en location!). Resten av korten handlar mest om att bygga upp två-tre kort som Ironheart och Wolfsbane behöver.
Oroa dig för: Cosmo, Professor X (bägge tyvärr sorgligt vanliga, men det är långtifrån omöjligt att fånga Professor X-spelare i en fälla med många av korten, som att spela in en Tiger Spirit under honom eller boosta dina kort med Ironheart). Aero (rycker gärna sönder ditt combo), Shang-Chi. Debrii (fy fasen!).
Locations du tycker om: Kamar-Taj (duh!), Onslaught's Citadel (en dubblad Wong gör det lika bra som Kamar-Taj), Death's Domain, Sanctum Sanctorum (de två sista för att du är väldigt bra på att få in Tiger Spirits på ställen det inte funkar att spela kort).
Kort som saknas: Psylocke borde fungera bra (Wong runda 3!). Arnim Zola leverar med Black Panther. Bubblare: Shuri och Absorbing Man.
Jag har testat Rogue i den här, men det är väldigt ont om utrymme att spela andra kort än combot från runda 3, och man har henne aldrig när man behöver henne.
*** Vanilla Move ***
1. Human Torch, Iron Fist
2. Forge, Kraven, Okoye, Multiple Man, Cloak
3. Doctor Strange, Vulture, Hulkbuster
4. Shang-Chi
6. Heimdal
Inte mycket att säga här, det är det vanliga, med en Shang-Chi för nödsituationer (alternativet för mig vore en Polaris för att aktivera min egen Kraven). Leken funkar OK, men jag känner ofta att jag har otur med den - man vill ha ett par kort som vinner på move, och ett par kort som delar ut move, och det är fanimig svårare än man kunde tro! Det hela blir skakigt så fort man inte kan få igång Multiple Man (men å andra sidan obscent när allt klaffar med honom).
Oroa dig för: Xavier, Cosmo (börjar ni se ett mönster från ovan?). Otur. Motståndarens Kraven. Killraven (du kan aldrig lita på din Human Torch, hur fin han än ser ut 32 poäng stor!).
*** Bad Self-Destroy ***
1. The Hood, Deadpool, Nova, Yondu
2. Bucky Barnes, Carnage, Wolverine
3. Killraven, Sabretooth, Deathlock
4. Moon Girl
9. Death
Rätt standard, men saknar tyvärr Venom som kort, vilket gör det hela litet för svagt. Moon Girl är till för att dubblera The Demon (från The Hood) eller en rabatterad Death eller Sabretooth. Den här leken är litet för svag, och jag plockar mest fram den på låg ranking och för att uppfylla Missions. Death är absolut verksamhetskritisk, och jag skulle aldrig köra Self-Destroy utan henne. Tror mycket mer på det här om jag kunde lägga in Venom + Arnim Zola, och eventuellt Taskmaster.
(Yondu räknas för Death - det är enda anledningen att han finns med.)