Franz
Nin geed gali jirey geed loo ma galo
- Joined
- 4 Dec 2010
- Messages
- 6,906
Nytt kapitel: Föremål
När rollpersonerna befinner sig på olika platser i Dystopia finns en chans att de kan hitta föremål som antingen kan vara till nytta för överlevnaden i komplexet eller kan säljas när (om) rollpersonerna kommer därifrån. När texten beskriver att det finns ett eller flera föremål på en plats slår spelledaren på tabellen nedan för att se vilket eller vilka föremål det blir. Vissa av föremålen är från den gamla tiden. Spelledaren får avgöra om rollpersonerna förstår vad föremålen är eller om de behöver slå på fyndtabellen.
När rollpersonerna befinner sig på olika platser i Dystopia finns en chans att de kan hitta föremål som antingen kan vara till nytta för överlevnaden i komplexet eller kan säljas när (om) rollpersonerna kommer därifrån. När texten beskriver att det finns ett eller flera föremål på en plats slår spelledaren på tabellen nedan för att se vilket eller vilka föremål det blir. Vissa av föremålen är från den gamla tiden. Spelledaren får avgöra om rollpersonerna förstår vad föremålen är eller om de behöver slå på fyndtabellen.
- En ficklampa med batterier som räcker i fyra timmar
- Tre dagsransoner mat
- Ett falskt nyckelkort
- Ett 10 meter långt rep med änterhake
- Två ficklampor utan batterier
- Tio dagsransoner mat
- Två walkie talkies med 1 km räckvidd
- En stor ryggsäck
- En hjälm med plats för att montera dit ficklampa
- Tre doser Regen
- En första hjälpen-låda med utrustning nog att tre gånger stoppa blödningar samt läka 3 KP.
- En kompass
- En änterhake utan rep
- Två doser läkedroger som läker 1T6 KP styck
- Fyra par rejäla vandringsskor
- Två batterier till ficklampor
- En nattkikare