Stämma
WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
I leveranstråden skrev jag följande:
-På det stora hela är jag mycket nöjd. Det är gedigen låda med mycket valuta för pengarna. Uppskattar de många äventyren som medföljer och allt krimskrams utöver böckerna. Soloreglerna får det också att kännas väldigt komplett.
-Kul att ha en låda som formligen brinner giftgrönt. Den sticker ut i samlingen.
-Gillar att drakar och demoner tar en plats i spelets metafysik. I många spel verkar ordningssidan falla bort så att bara de häftiga kaosvidundren finns kvar. Nu har lagbundenheten äntligen fått en cool förkämpe i fantastikens världar. Något som jag tycker den hittils saknat, bortsett från vorlonerna.
-Reglerna ger ett gott inttryck vid en snabb anblick. Det ser ut att funka bra som ett snabbt och häftigt spel. Gillar specialmanövrarna i strid, blir spännande att se hur de artar sig under spel.
-Jag har en massa små smaksaker jag stör mig på: Vandöd>>>>odöd, allmänspråk som uttryck är fientligt till gott världsbyggande, för många korsvirkeshus i Utkante.
-Den hittils största kritiken jag har är mot äventyrskapitlet. Framförallt bristen på stöd för annat än våldsamma skattjakter. Tabellen är nog hjälpsam, men jag kan tycka att det är enformigt att den alltid slutar i en bossfajt. Vore det inte för vissa av äventyren i äventyrsboken skulle jag nästan kunna tro att äventyrsplats bara var spelets ord för dungeon.
Ser fram emot att läsa mer samt sannolikt spela och spelleda framöver.
Så, här har vi den. Jag börjar med att delge mina första intryck från en kringhoppande läsning:Nu när spelet börjar dimpa ner hos folk kanske vi kan starta en gemensam läsetråd eller nåt där vi delar med oss av våra intryck och diskuterar hur det blev till slut. Nog för att vi haft PDF:erna ett tag, men jag har svårt att läsa saker digitalt om jag vet att det kommer ett fysiskt ex. Och jag tror inte jag är ensam i det
-På det stora hela är jag mycket nöjd. Det är gedigen låda med mycket valuta för pengarna. Uppskattar de många äventyren som medföljer och allt krimskrams utöver böckerna. Soloreglerna får det också att kännas väldigt komplett.
-Kul att ha en låda som formligen brinner giftgrönt. Den sticker ut i samlingen.
-Gillar att drakar och demoner tar en plats i spelets metafysik. I många spel verkar ordningssidan falla bort så att bara de häftiga kaosvidundren finns kvar. Nu har lagbundenheten äntligen fått en cool förkämpe i fantastikens världar. Något som jag tycker den hittils saknat, bortsett från vorlonerna.
-Reglerna ger ett gott inttryck vid en snabb anblick. Det ser ut att funka bra som ett snabbt och häftigt spel. Gillar specialmanövrarna i strid, blir spännande att se hur de artar sig under spel.
-Jag har en massa små smaksaker jag stör mig på: Vandöd>>>>odöd, allmänspråk som uttryck är fientligt till gott världsbyggande, för många korsvirkeshus i Utkante.
-Den hittils största kritiken jag har är mot äventyrskapitlet. Framförallt bristen på stöd för annat än våldsamma skattjakter. Tabellen är nog hjälpsam, men jag kan tycka att det är enformigt att den alltid slutar i en bossfajt. Vore det inte för vissa av äventyren i äventyrsboken skulle jag nästan kunna tro att äventyrsplats bara var spelets ord för dungeon.
Ser fram emot att läsa mer samt sannolikt spela och spelleda framöver.
Last edited: