Hitta på minst sex organisationer. Namnge dessa.
2T6 - Målsättning
1. | Skapa | Artefakt |
2. | Upprätthålla | Religion |
3. | Förstöra | Handel |
4. | Upptäcka | Djurliv |
5. | Förändra | Folkslag |
6. | Stjäla | Kungadöme |
1T6 - Relationer till andra organisationer
Välj en annan organisation på måfå. Slå tills alla organisationer har minst två relationer:
- Bittra rivaler. Rivalen delar nu samma målsättning.
- Samarbete. Samarbetsorganisationen delar nu samma målsättning.
- Hunsar. Den hunsade organisationen har sin målsättning för att frigöra sig.
- Övertagit. Den övertagna organisationens målsättning är ett steg för denna organisation att uppnå sitt mål.
- Infiltrerat. Den infiltrerade organisationens målsättning är ett steg för denna organisation att uppnå sitt mål.
- Krig. Det råder öppet krig mellan organisationerna. Målsättningarna går på något sätt emot varandra.
1T6 - Kännetecken
- Sigill
- Klädestil
- Folkslag
- Beryktat
- Rikedom
- Gudom
Storlek
Summan av antalet målsättningar och relationer anger organisationens storlek.
1T6 - Förändring
Slå efter varje år eller avklarat äventyr för var och en av de organisationer som rollpersonerna inte har beblandat sig med. Rollpersonernas inblandning kan i sig självt förändra organisationen.
1. En ytterligare målsättning.
2. En gammal relation skiftar.
3. En relation till en ny organisation.
4-6: Ingen förändring.
---
Se detta mer som proof of concept än någonting fullständigt.