Oj, den här diskussionen känner jag mig förvirrad av.
Som spelare vill jag ha ett tydligt mål som jag kan välja att engagera mig i.
Jag vill ha underrättelse om operationsområdet.
Jag vill ha tydlighet, inga överraskningar i sissta minuten. Finns det förrädare eller okända aktörer så varsko mig om det, misstänksammheten och att räkna ut vad och vem är mer givande än ett avslöjjande direkt i slutstriden.
Jag vill ha flera vägar frammåt, eller uppslag hur jag kan skapa flera vägar frammåt.
Jag vill kunna använda mina prylar, om det är tankeläsning, skyhög karisma, en fet Kill-O-Zap kanon. Hellre får äventyret bli för lätt än tillkonstlat svårt.
Jag vill att SL kan säga "ja, men..." till mina idéer.
Gärna får min rollpersons bakgrund vara använbar.
Jag vill tjaffsa med mina medspelare om sånt som inte bara rör problemlösning.
Som spelledare vill jag ha spelledarpersoner som är minnesvärda, miljöförslag som kan skapa intressanta strider (oftast strid man behöver kartor väl?).
En tidslinje, med förslag hur rollpersonerna kan mixtra med den, om äventyret tillåter.
Förslag på relationer, hur bakgrunder kan användas, hur SLP kan spelas ut mit varandra, hur speltester av äventyret gick.
Hur man gör vissa sektioner intressanta för olika sortera 'builds'.