NordicMouse
Warrior
Mhurr Skogen är en gammal skog med långa träd som med sina stora breda trädkronor täcker upp all plats de kan få. Nere på marken i en liten håla finns det en liten grupp med goblins, de har överlevt vintern med nöd och näppe. Förra hösten försvann det flera gobliner, deras äventyrande verkar ha gått fel då de inte kommit tillbaka. Det hänger på er att nu skydda byn från monster, hitta mat, och förbättra byn.
Ni är gobliner, de som överlevt vintern. Unga, nyfikna och fulla av idéer om vad man kan göra under dagarna.
Den äldste goblinen som såg till att ni överlevde, Tant Guther, finns kvar inne i hålan och lyssnar gärna på era problem och plåstrar om er ifall ni faller lite hårt.
-*-
Spelet är menat att vara larvigt, tokigt och fullt av uddigheter. Ni är gobliner men inte gobliner som förgriper sig på folk, detta spel är som sagt menat att vara udda, tokigt och larvigt. Obs: Det här är mitt första forums rollspel, så det kan bli lite skakigt.
Jag kommer dela upp äventyren i kapitel så att det blir enklare för mig som ny Forums DM, vilket ger mig lite utrymme att planera mellan kapitlen.
Varje dag får ni göra ett val från en lista, det kan även uppkomma problem som ni behöver lösa.
Hur spelar man?
Ni väljer klass, väljer en sak att göra från listan som jag ger er, om inget val görs så vilar eran goblin automatiskt. Ni får tolka klasserna och hur ni spelar dem.
Observera dock, att som nya gobliner är allt nytt och stora magiska formler är inte något ni har grepp om just nu, likaså är eran utrustning inte av högsta kvalitet.
Det är fritt fram att hoppa in när som helst. Börja gärna med en presentation av er Goblins namn, klass och ev liten beskrivning.
Klasser att välja:
Men andeledare är bra på att samla på sig information från sin omgivning, döda andar från fallna kroppar och skrämmer ofta iväg motståndare om de stirrar elakt på dem, men inte alltid. Andeledare är de som kan få visioner, de som oftast vandrar lite vilse ibland.
Vissa rötter kan också användas till att göra potenta drycker som stärker en på olika vis, eller fermentera bär till festdrycker. Eller dissekera smådjur för att kunna skapa giftiga pilar. En örtplockare är bra för både kropp och knopp!
En Magihexare är bra på att se osynliga faror, de som gömmer sig i magi väven.
I strid är de inte alltid i närheten av faran, om det inte finns en chans till att smyga in en attack osedd såklart.
Det kan vara ett spetsigt vapen, trubbigt eller ha ett vasst blad. Ibland kan det även behövas en sköld, speciellt om ens motståndare tycker om att kasta saker på en.
Ni är gobliner, de som överlevt vintern. Unga, nyfikna och fulla av idéer om vad man kan göra under dagarna.
Den äldste goblinen som såg till att ni överlevde, Tant Guther, finns kvar inne i hålan och lyssnar gärna på era problem och plåstrar om er ifall ni faller lite hårt.
-*-
Spelet är menat att vara larvigt, tokigt och fullt av uddigheter. Ni är gobliner men inte gobliner som förgriper sig på folk, detta spel är som sagt menat att vara udda, tokigt och larvigt. Obs: Det här är mitt första forums rollspel, så det kan bli lite skakigt.
Jag kommer dela upp äventyren i kapitel så att det blir enklare för mig som ny Forums DM, vilket ger mig lite utrymme att planera mellan kapitlen.
Varje dag får ni göra ett val från en lista, det kan även uppkomma problem som ni behöver lösa.
Hur spelar man?
Ni väljer klass, väljer en sak att göra från listan som jag ger er, om inget val görs så vilar eran goblin automatiskt. Ni får tolka klasserna och hur ni spelar dem.
Observera dock, att som nya gobliner är allt nytt och stora magiska formler är inte något ni har grepp om just nu, likaså är eran utrustning inte av högsta kvalitet.
Det är fritt fram att hoppa in när som helst. Börja gärna med en presentation av er Goblins namn, klass och ev liten beskrivning.
Klasser att välja:
- Andepratare
Men andeledare är bra på att samla på sig information från sin omgivning, döda andar från fallna kroppar och skrämmer ofta iväg motståndare om de stirrar elakt på dem, men inte alltid. Andeledare är de som kan få visioner, de som oftast vandrar lite vilse ibland.
- Örtplockare
Vissa rötter kan också användas till att göra potenta drycker som stärker en på olika vis, eller fermentera bär till festdrycker. Eller dissekera smådjur för att kunna skapa giftiga pilar. En örtplockare är bra för både kropp och knopp!
- Magihexare
En Magihexare är bra på att se osynliga faror, de som gömmer sig i magi väven.
- Kvickfot
I strid är de inte alltid i närheten av faran, om det inte finns en chans till att smyga in en attack osedd såklart.
- Krigare
Det kan vara ett spetsigt vapen, trubbigt eller ha ett vasst blad. Ibland kan det även behövas en sköld, speciellt om ens motståndare tycker om att kasta saker på en.