Menu
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
New profile posts
Latest activity
Members
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
Menu
Log in
Register
Home
Members
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Theo's latest activity
Theo
replied to the thread
Underutnyttjade klichéer inom rollspel
.
När jag tänker efter: det här var en stor grej i WFRP 2Es version av Bretonnia, alltså deras schmedeltida fantasy-Frankrike där kvinnor...
8 Jan 2025
Theo
reacted to
Franz's post
in the thread
Underutnyttjade klichéer inom rollspel
with
Like
.
Absolut, men jag tror inte man behöver spela på det tabubelagda, utan mer en spännande twist att karaktären man hängt med inte var den...
8 Jan 2025
Theo
reacted to
Oldtimer's post
in the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
with
Like
.
Ja, absolut! Jag inser att Leon i sin post verkade ifrågasätta regler som sådana. Kanske menade han inte så, men regler, ramar...
8 Jan 2025
Theo
replied to the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
.
Då missförstod jag dig. Jag läste din kommentar som att du ifrågasatte värdet av "regler och begränsningar" öht.
8 Jan 2025
Theo
replied to the thread
Underutnyttjade klichéer inom rollspel
.
Det har väl delvis att göra med att det bara är en trop som är relevant i en setting med mer eller mindre traditionella könsroller, och...
8 Jan 2025
Theo
reacted to
JohanL's post
in the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
with
Like
.
4E är på många vis det D&D som hade en mest genomtänkt design. Problemet var att det inte var vad spelarna villa ha - de ville att det...
8 Jan 2025
Theo
reacted to
Pilzefrau's post
in the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
with
Like
.
Det är väl en klassisk diskussion om simulation kontra speldesign. Om man ser alla stats, förmågor och trollformler som saker som...
8 Jan 2025
Theo
reacted to
Cyberhest's post
in the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
with
Like
.
Apropå detta får man ju också komma ihåg att G/D-serien - liksom lejonparten av övriga äventyrsmoduler som släpptes till AD&D i slutet...
8 Jan 2025
Theo
replied to the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
.
Men i 4E finns det alltså ändå regler för hur man bygger monster? Det var det jag menar gör det lättare. Att det finns ramar och...
8 Jan 2025
Theo
reacted to
JohanL's post
in the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
with
Like
.
Det här har blivit småpoppis till och med i BRP - både DoD-23 (om än bara halvvägs där) och Jackals (så jag antar att det är så i...
8 Jan 2025
Theo
replied to the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
.
Heh, jag loggade in för att säga "det är uppenbarligen bara jag som är konstig" och be om ursäkt för derailen, men det verkar ju finnas...
8 Jan 2025
Theo
reacted to
Skarpskytten's post
in the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
with
Like
.
För att systemet ska vara genomskinligt och "rättvist" - plus att det ska gå att balansera strider, helst med millimeterprecision. Så...
8 Jan 2025
Theo
replied to the thread
Rollpersonsutmaning januari 2025
.
Är det någon praktisk skillnad på att ha Int 13 eller 14 i OSE?
7 Jan 2025
Theo
replied to the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
.
Fast det här börjar väl tangera spelfilosofi i allmänhet antar jag.
7 Jan 2025
Theo
replied to the thread
D&D
Varför High-level D&D suger...?
.
...för att göra det lättare? Det är ju inte som att man inte har rätt mycket annat att tänka på som SL än att behöva designa varenda...
7 Jan 2025
Home
Members
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…
Top