Så, den här trådstarten har legat i bakhuvudet sedan senaste spelmötet i söndags kväll. Jag spelleder Symbaroum och hade i prepp-anteckningar något om "spelarna kan inte hjälpa både A och B", men sen när det blev spel så tappar jag bort det där och är fasligt generös med att inte tvinga spelarna göra kluriga val. Jag är helt enkelt dålig på det här och behöver något slags stöd.
Så hjälp mig spåna generiska konflikter där det inte går att göra alla nöjda. Där man riskerar att minst en extern part blir irriterad. Där allting inte är exakt likadant efteråt.
Så hjälp mig spåna generiska konflikter där det inte går att göra alla nöjda. Där man riskerar att minst en extern part blir irriterad. Där allting inte är exakt likadant efteråt.
- Båda A och B vill ha artefakten som det bara finns en utan.
- A kräver att rollpersonerna ska leta upp information och sprida den. B kräver att de ska se till att informationen aldrig kommer fram.
- A kräver att de ska rädda prinsessan. B kräver att de ska rädda prinsen. De hinner inte rädda båda.