Nekromanti Äh fy fan för ad&D

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Bestämde mig precis för att införskaffa ad&d third edition...

Problemet är att jag har funderat på att införskaffa hela dragonlance världen till den... Tänkte jag skulle dra Troberg Insignia Herr Nils mm... genom en kampanj där

Problemet för mig nu är dock att det inte verkar finnas samma utbud at suplement till dragonlance... Någon som vet hur mycket planerat det är på g till det... orkar inte sätta mig ner och skriva egna scenarion så vill ha en en eller ett par kompletta kampanjer.

Eller har det gjorts mer produkter till någon annan ad&d värld som ni kan rekomendera?

Och ja jag har sökt på nätet lite... fast det är ändå bättre att få höra rekomendationer ifrån folk dirk som är bra insatta i spelet än lösryckta fakta från någon hemmis!

Jag gillar förövrigt det episka i gamla dragonlance

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Dragonlance

Det som har kommit är än så länge Dragonlance Campaign Setting, en schysst bok med mycket info. Dessutom har det kommit en som heter Age of Mortals.

Mer info hittar du här:

http://www.dragonlance.com/products/list.asp

Ett tips för att undvika förvirring. 1st och 2nd edition kallades AD&D. 3rd edition kallas D&D. Om du skriver AD&D blir åtminstone jag förvirrad.

Ha det så kul med Dragonlance!

M.

Troberg

Sinister eater
Re: Dragonlance

Det som har kommit är än så länge Dragonlance Campaign Setting, en schysst bok med mycket info. Dessutom har det kommit en som heter Age of Mortals.
Det kan väl inte vara så svårt att köra DL-kampanjen med nya reglerna? Även om saker ändrats så är det väl ganska hanterbart?

(Sidofråga: Det måste väl vara OK att tanka hem den via internet när den till och med har förkortningen DL?) :gremgrin:

Om du skriver AD&D blir åtminstone jag förvirrad.
Ja! AD&D, AD&D, AD&D, AD&D, AD&D, AD&D, AD&D, AD&D. Blev du yr nu? :gremgrin:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Allt snurrar... ooooh... de fina färgerna...

Jorå det går nog att köra de gamla DL till nya D&D3e eller D&D3e5. Jag menar, jag kör gamla Kultäventyr med d20 Modern, så då borde det ju gå och köra gamla AD&D-äventyr (oooh, nu snurrar allt igen) med nya D&D.

M.

G

Guest

Guest
Forgotten Realms är den särklassigt största världen, och tycker många, också den bästa. Du har flera kampanjer med episkt inslag, typ The Spider Queen, Axe of the Dwarvish Lords, etc.
Du kan faktiskt ganska enkelt också göra om dina Dragon Lance äventyr så de passar in i 3rd Ed. I princip räcker det med att göra om de viktigaste NPCs till 3rd Ed. Sen spelar ni bara med de nya reglerna.

anth

Vetefan
Problemet för mig nu är dock att det inte verkar finnas samma utbud at suplement till dragonlance
Stämmer.
DragonLance för 3rd edition släpptes för c:a en månad sedan, så de har helt enkelt hunnit komma med material till världen.

Dessutom så verkar det som om de kommer satsa på en annan tidsålder än klassiska DL-settingen (den med Tasselhof o co)

Jag skulle tro att de gamla modulerna finns konverterade ngnstans till DnD3E.
(de flesta andra gamla modulerna finns ju konverterade)

Staffan

Myrmidon
Petitess

Forgotten Realms är den särklassigt största världen, och tycker många, också den bästa. Du har flera kampanjer med episkt inslag, typ The Spider Queen, Axe of the Dwarvish Lords, etc.
Axe of the Dwarvish Lords har inget med FR att göra. Det är ett generiskt äventyr, precis som Night Below.

Staffan

Myrmidon
Som jag har förstått det så har det tidigare funnits två typiska tidsåldrar att spela Dragonlance i (supportade alltså, man kan ju alltid fixa saker själv): "klassiska" Dragonlance (i samband med eller strax efter Lanskrigen), samt "Fifth Age" (efter att gudarna har lämnat Krynn, och magin har ändrats och lite annat jox) som är kopplat till systemet Saga. Fokus från de nya produkterna verkar vara på en tredje period, "Age of Mortals" som återställer en del av ändringarna i 5th age, bl a genom att föra tillbaka gudarna och sånt. De kommer nog att släppa en del prylar för både "klassiska" DL och 5th age, i alla fall en såsbok var.