Nekromanti Äldre WFRP moduler?

NilsK

Ligist
ar det nagon vanlig sjal som har lust att tipsa om gamla WFRP moduler som ar varda att inforskaffa? Har forsta tva delarna i Enemy Within redan och en dros med WFRP2 grejer.

Javligt coolt lir ar det hursomhelst, pa vag att bli en ny favorit.

/Nils

Storuggla

Champion
"Resten av serien är lika bra så skaffa dem också."

Öh, fan vet. Shadows over Bögenhafen är ju klockren, Shadows over the Reik (hette den så?) är mumsmums och sedan kommer ju den bisarra "Gå dit ni ska för helvete!"-sjukan. Ett och två bygger på att spelara tuffar runt på sin polares pråm, eller rentav har en egen. Allt är myspysigt och vid det här laget har kanske rollpersonerna dragit på sig en respektabel förmögenhet via spekulativ handel och/eller inbrott. Sen ska man helt plötsligt till Middenheim dit ingen pråm når? Vafan? Vad gör man med sin pråm? Med sin polare man hängt med hela kampanjen som äger pråmen? Hans familj? Plötligt sänker James Wallis ens båt! Jävla sätt!

Ahem. Ja, det jag vill mena är att kopplingen mellan bok två och tre är svaga som bäst (ett lumpet brev som inte ens behöver betyda något). VIlket är synd, eftersom trean är tokmysig inan hela klabbet sedan kollapsar i bok fyra, Something Rotten in Kislev. Ick vilket sunk det var. :gremfrown:

Så, 2 till 3? Urk! Min båt!

Storuggla, oratorisk

Gordeg

Hero
Rent allmänt skulle jag vilja råda dig att hellre satsa på äventyrsmoduler än regelexpansioner. Äventyren brukar vara bra men vissa regelmoduler är verkligen katastrofalt dåliga. Ett positivt undantag är magimodulen "Realms of sorcery" som kom ut för bara några år sedan - det är en riktigt bra magiexpansion till gamla WFRP, men jag tror iofs att en ny version till WFRP2 är på väg.

Gordeg

Torbjörn

Swordsman
Shadows over Bögenhafen och Death on the Reik är underbara äventyr båda två. Framförallt det senare eftersom spelarna där glider runt med sin flodbåt bland kanaler och floder, kors och tvärs genom landet. Där finns också massor av platser att besöka och små sidoäventyr.

Det följande äventyret (tror det heter Power behind the Throne) utspelar sig i Middenheim under en årlig festival. I äventyret skall rp:na umgås med stadens styrande och förutsätts därför helt plötsligt vara adliga. Kändes lite krystat att jägaren och spejaren nu skulle röra sig bland drottningar och kungar. Tyngdpunkten i detta äventyr ligger till skillnad från de tidigare nu helt på rp:nas förmåga att vinna inflytande och påverka NPC. Ett välgjort äventyr men charmen och stämningen från de tidigare infinner sig inte.

Torbjörn.

Jarjo Bosto

Veteran
Orminge, Nacka, Stockholm, Sverige, Europa, Jorden
Var det tips du ville ha?

Apocrypha Now är en bra modul med lite roliga idéer om att köra adelsmän.

Middenheim City of Chaos är också ok. Bra att ha bok, liksom.

Marienburg: Sold Down the River är riktigt bra!

Om du kör en del i Warhammer och har lite tid till övers så skulle jag villja bolla idéer med någon. Jag driver en kampanj och skulle behöva lite fräsha idéer.

Se tråden :Idébollare

Ha det, :gremsmile:
Jarjo