Nekromanti Ändra inlägg (lite buggigt)

Rickard

Urverk speldesign
En liten bugg i forumet... Eftersom jag envisas att hålla på med HTML i alla mina inlägg så blir det lite buggigt när jag ska editera ett inlägg..

Forumet ändrar om alla mina HTML-taggar till märkningar men inte A HREF.. Däremot ändrar den /A till /url så att min tagg aldrig avslutas..

/[color:448800]Han</font color=448800> som visserligen inte tycker det är för jobbigt att sitta och ändra

PS. Jo.. Kom på en sak till.. Om man gör en tabell i HTML så kan man inte använda radbrytningar mellan taggarna...
Exempel:
TABLE
TR
TD

...eftersom de kommer med i inlägget... Vet inte hur det är blir man använder märkningar.. DS.

Gardener

Champion
Jag tror förvisso att du skriver fel i din länk, kanske inte använder citationstecken runt länken till exempel, då kommer den säkerligen inte att hitta din länk. Har du kollat så att du verkligen skriver korrekt?

Att den konverterar till märkningar är något irriterande, men inget jag kommer göra något åt, det är något man får leva med. Med lite tur ändras denna "feature" i en framtida version av systemet.

Rickard

Urverk speldesign
Jo, det stämmer

Jag skriver inte fnuttar (") för att det inte behövs (om man nu inte har mellanslag i länken).. Jag kör även med TARGET i länken..

/[color:448800]Han</font color=448800> som tackar för att han inte fick svaret "Använd märkningar istället"

Gardener

Champion
Re: Jo, det stämmer

Behövs och behövs, gör du inte det är det inte säkert att det fungerar med alla browsers och dylikt, eftersom standarden kräver att man har det. Således är det ju inte så konstigt att det blir fel, forumsystemet är inte lika förlåtande som browsers. Target lär också försvinna skulle jag tro, men det gör nog inget att du använder det. Mitt förslag är att du testar att skriva med citationstecken så bör det fungera, jag kan inte komma ihåg att länkar går sönder för mig.

Nån dag kanske jag ställer om till att HTML blir förvalt också, men det gick inte att ställa in automatiskt, så jag har inte orkat gå in och peta i alla script...