Nekromanti Ändringar/Errata för DnD3E5?

anth

Vetefan
Någon som kan tipsa om en bra sida med ändringar och Errata till den nya DnD-versionen?

anth

Vetefan
Egentligen Deflect Arrows

Vad jag egentligen ville veta var om Featen Deflect Arrows har uppdaterats med nya versionen.

I gamla versionen och gamla SRDn så krävde Deflect Arrows ett Reflex save vs DC 20.

I nya versionen och nya SRDn är Deflect Arrows automatisk.

Frågan är alltså: har Deflect Arrows ändrats så mycket, eller är det ett tryckfel?

anth

Vetefan
Staffan/Oldtimer - var står det?

Då var vi tillbaka på ruta ett.
Det vara bara en slump som gjorde att JAG upptäckte skillnaden.
Finns det en sammanfattning någonstans där man kan läsa om vilka ändringar de har gjort?
- det står INTE i D&D v.3.5 Accessory Update Booklet
- det står INTE i v.3.5 FAQ
som är de 2 hjälpmedel som wizards har på sin sida,
så jag vet faktiskt inte var man ska hitta sådan info
(jag tycker inte om idén att hitta ändringar med slumpens hjälp)

Staffan

Myrmidon
Re: Staffan/Oldtimer - var står det?

Grejen är att det är så pass många små detaljer som ändrats att ett ändringsdokument skulle bli i stort sett lika stort som hela SRDn. Fast just Deflect Arrows tror jag stod på WOTCs hemsida i en av deras "Revision Spotlights".

Oldtimer

Slava Ukraini!
Huvudet på spiken

Du har just påpekat det jobbigaste med hela uppgraderingen... alla dessa småändringar.

De som kritiserat 3.5 (Monte Cook, Sean K Reynolds, m fl) har just anmärkt på att, trots att spelet tycks vara detsamma som 3.0, måste man lära sig hela spelet på nytt eftersom det finns tusentals små ändringar överallt. Man kan inte längre lita på det man lärt sig utantill, utan måste slå upp och läsa på varenda regel igen.

(Naturligtvis kan man strunta i vad reglerna säger och köra efter eget huvud, men anta för skojs skull att man faktiskt vill följa reglerna.)

Jag har ju själv hållt på nu i över två månader med att uppdatera Dunder&Drakar till 3.5, och jag blir snart galen (Viljeräddningsslag, SG 25) på alla dessa små ändringar precis överallt. Jag har ju försökt föra bok över alla ändringar jag gör, men förmodligen har jag ändå missat att skriva upp några... :gremcrazy:

Det var, på sätt och vis, enklare att gå från 2e AD&D till 3e D&D, eftersom förändringarna var så dramatiska och långtgående. Nu är det bara detaljer, detaljer och åter detaljer som har ändrats.

Man får hoppas att 4e D&D blir enklare att byta till... :gremgrin:

/Mikael