> Tyck gärna - direktåterföring är en av de allra roligaste sakerna med att göra Drakarprylar.
Det här är väl egentligen fel tråd, men jag får ta det här eftersom jag är tämligen säker på att berörd person kommer läsa
Till att börja med tycker jag att omslagsförslaget toll Bestiariet ser mycket bra ut. Ett extremt bra alternativ till att hysta in nån airbrushad bild på en eldsprutande fantasydrake och nån lättklädd alvamazon
Nåja, det var väl en dum kommentar i och för sig eftersom det publicerade DoD-materialet hittills har haft förträffliga omslagsbilder.
I övrigt kan jag säga att jag är rätt tilltalad av layouten i DoD, med undantag för... vad kallas det... ramen (?). Det vill säga den kant som följer sidans över och ytterkant i grundboken. Den är, i brist på bättre ord ful. Jag tror att jag tycker det är för mycket svart i den, så kontrasten mot resten på sidan ofta blir för stark, och den drar till sig blicken. Dessutom innehåller den ju det andra som drar ner helhetsintrycket av boken, de flottiga kapitelillustrationerna.
En ram är både trevlig och nödvändig för att ge sidan lite luft, men när den sticker i ögonen blir det inge bra :-/
Utöver denna detalj kan jag inte annat än ge komplimanger till layoutandet. Lättläst och bra. Inga jobbiga fonter, inga sneda texter, inga fula bakgrundsbilder som gör texten oläslig. Skönt att se att alla inte trillat ner i White Wolf-fällan
--
Dibbe