Nekromanti Äntligen är skisserna här

Morgoth

Swashbuckler
Under ett visst skede av urtiden kom den teckningshungrige Max till forumet och bad "Tecknare of the world" att rita lite bilder till rollspelet Snöväktare. Otur som han har, svarade bara två personer som erbjöd sina tjänster.

Så fick han plötsligt ett tips av en viss herr Johan Rising, som föreslog att man han skulle kladda ner egna bilder. Så han gjorde det, och enligt planen skulle de vara här i mondags. Men nu blev det idag, tisdag, istället.

Här och nu kommer de sju bilderna, tänkta att inspirera folk att teckna till Snöväktare. Komplettera detta med den information som jag uppgav här (föregående tråd) och det som finns att läsa på hemsidan, så kanske ni - snälla - kan klottra lite grann?

Bilder: Jag postar bilderna som separata svar på tråden. Känn er fria att kommentera dem, men tänk på att de:

Ett: Är skisser. De är till för att inspirera eller kanske ritas av.

Två: Är tecknade av mig. Eftersom jag aldrig genomgått någon ordentlig konstutbildning är väl kvaliteten rätt låg.

De är ihopslarvade och bara till för att inspirera.

/Morgoth@rules.it [hemsida] - som till sin förskräckelse upptäckte att blyerts ser ut som kol när man skannar bilderna!

Morgoth

Swashbuckler
Skiss #2: Fjantig Felacier

Argh! Varför hamnade de sämsta teckningarna först? Felaciern har överdrivet stora horn, bär tungt vapen (tabu) och ser ut som en demon. Dessutom är mycket av gubben utsuddad, försökte reparera med ritprogram men ack...

/Morgoth@rules.it [hemsida] - som blev glad när han upptäckte hur bifogningssytemet raderade mellanrum i filnamn... /images/icons/smile.gif Jípps!

Morgoth

Swashbuckler
Skiss #6: Burgant

Den här blev rätt fin tycker jag. Bortsett från håret, som är lite funky, så tror jag det är min favorit. Killen är Burgant (de har för vana att byta ut kroppsdelar mot "teknosmidda attribut") och förmodligen medlem i någon sorts gladiatorsport.

/Morgoth@rules.it [hemsida] - som också vill ha en stor klubba

Morgoth

Swashbuckler
Skiss #7: Dru & Cloun

Dru och Cloun, mer eller mindre två av dem icke-fullt-så offentliga maskottarna. Cloun är taraxiern (killen i filtar), och Dru är noraxiern (stora ögon). Tanken med bilden är att de knockat omkull en snubbe (du!) och tittar på honom då han vaknar (och känner sig minst sagt lite groggy - man vet aldrig vad taraxier har för sig).

Mer om noraxier kontra taraxier finns att läsa här (användarvänlig PDF).

Även denna fil verkar lite för stor. Så jag länkar till den:

Skiss #7

/Morgoth@rules.it [hemsida] - som tyvärr måste medge att det var sista skissen

Rising

Vila i frid
Jag lovar inget...

...men det är överlag bra arbetsmaterial att utgå ifrån, så jag kanske kan skrapa ihop en skiss så småningom. Ska försöka, för det är jag skyldig dig.

(Några tips: Du behöver inte göra så förbaskat stora gif:ar. Det räcker bra om de är omkring 500x400 pixlar när det ändå bara är lösa skissar. Sedan skall du kanske lägga ner mindre energi på att försöka få dina skissar snygga, och mer på att lyfta fram informativa detaljer som är viktiga för slutresultatet. Men äh, dina skisser är funktionella och jag måste erkänna att jag tänkte mig snöväktarna mer som stora chewbacka-typer eller någon sorts lågpannade amfibier från början. Man har betydligt mer att gå på när man vet hur författaren ser på saken.)

Jag ska verkligen försöka ta mig tid att teckna en bild åt dig.

Vi hörs.

/Rising

Morgoth

Swashbuckler
Re: Jag lovar inget...

"[detvarenmeninghärmendenklippdesbort] för det är jag skyldig dig"

Äsch, /images/icons/blush.gif, du ska väl inte vara skyldig mig någonting? Måhända är inte jag skyldig dig någonting, men tvärtom är mindre sant. Det jag säger nu, funkar det bra som smör, eller är det bara bortkastat? /images/icons/laugh.gif

"Några tips: Du behöver inte göra så förbaskat stora gif:ar. Det räcker bra om de är omkring 500x400 pixlar när det ändå bara är lösa skissar"

Höh? Du menar typ komprimering, elleh?

"Jag ska verkligen försöka ta mig tid att teckna en bild åt dig"

Betvivlar jag inte. Du har tydligen ritat en teckning till Drivhuset också, men den fick jag aldrig se... *snyft snork slurp*

/Morgoth@rules.it [hemsida] - läs "jag vill väldigt gärna se bilden du tecknade till drivhuset"

Rising

Vila i frid
Hångel hångel som ingen annan får läsa

"Det jag säger nu, funkar det bra som smör, eller är det bara bortkastat?"

Lite mer smicker å du får färgbilder... (äh, det orkar jag aldrig)

"Höh? Du menar typ komprimering, elleh?"

Antingen beskär du bilden i ditt bildredigeringsprogram, eller (om du inte har något sådant) så ställer du in i scannern att du ska scanna in bilderna till just si och så många pixlar. Hårdare komprimering är något annat, men också användbart om dina bilder blir för stora (i filstorlek).

"Du har tydligen ritat en teckning till Drivhuset också, men den fick jag aldrig se... *snyft snork slurp*"

Äh, det var en flicka (snarare: ung kvinna) klädd i någon primitiv klädnad av några stora palmblad (typ) och diverse växter. Jag orkade aldrig göra någon bakgrund så det såg lite taffligt ut. Jag ska se om jag orkar hitta den någon gång. -men det var inget vidare.

/Rising

Morgoth

Swashbuckler
Bregott margarin (eller Arla smör)

"Antingen beskär du bilden i ditt bildredigeringsprogram"

Har inget.

"eller (om du inte har något sådant) så ställer du in i scannern att du ska scanna in bilderna till just si och så många pixlar"

Har ingen. Förlitar mig på vänliga själar för scanning.

/Morgoth@rules.it [hemsida] - och nu väntar vi bara på tomten Rising

Sodivra

Champion
Re: Bregott margarin (eller Arla smör)

Har inget bildbehandlingsprogram? Johodå:
försökte reparera med ritprogram men ack...

Paint, asså!

Sodivra

Champion
Åkej!

För att göra bilden mindre, använd.. Eh.. Stretch/Skew heter det på engelska, dra ut/vrid eller nåt heter det väl på svenska.. På "Bild"-menyn.. Tror jag att den heter.

Om du ska göra ytan mindre, dra i.. "pluppen" nere till höger. Om du vill minska ytan till vänster eller i överkanten, markera hela bilden (Control + A) och dra den uppåt/vänster, och dra sedan i "pluppen" för att ta bort den numera tomma ytan till höger/nedåt.. Fattaru?