Nekromanti Äntligen så är våren på G !!

Johan K

Gammal & dryg
Äntligen så verkar det som våren har kommit hit ner till skåneland.. Vilket banne mig är på tiden !
Hur ser det ut i resten av vårt avlånga land ? Finns det några vårtecken längre upp ? Eller är har vintern sitt fulla grepp kvar ??

/ Johan K, som hoppas på shorts snart !

Dewil

Skrivbordsgeneral
Aprilväder

Finns det några vårtecken längre upp?
Japp, här i Tiundalands norra utmarker har vi redan aprilväder (dvs. massor av oväntad blötsnö) trots att det fortfarande är mars.

Dewil

Dansson

Veteran
Här i Värmeland så är det regnigt och dimmigt som bara den.
Men fåglarna skiker och det blir varmare och varmare. Så det går mot rätt håll. Bara vi slipper en 30+ sommar... :gremcool:

Jambu

Swordsman
Aj...aj...aj...

(Slår huvud upprepade gånger i tangentbordet)

Inte så kallt just nu här runt Siljan i alla fall, men för några dagar så började snö fall. Igen.

Det jobbiga är väl att man går och längtar och längtar efter våren, och inte förens den slutligen kommer inser man att våren är bara slask och skit den med...

/Jakob, som funderar på att spontant flytta till Australien

Rävnos

Warrior
jag gick i t-shirt till affären idag och njöt av solen mot ansiktet och lyssnade på fåglarnas sång mellan husen. det känns som vår iaf.

Foggmock

Myrmidon
Ja, jag såg en krokus på vägen till tåget, men tåget bar mig till den bistra nord (Linköping) och här regnade den mesta av snön bort under veckan, fortfarande inga direkta vårtecken dock...

Marcus J

Hero
Läget i Halland är som följer: Mulet, regn. Fast jag tror solen sken några minuter mitt på dagen! Det är åtminstonde inte tvåsiffrigt minus längre.

/Marcus

Hjalle

Swashbuckler
I Stockholm: Hård, slaskstelnad snö (ni vet sån där smutsig (eller finns sån bara i Stockholm?) som är vass och obehaglig) kantar de leriga trottoarerna, det är ganska kallt men då och då tittar solen fram. Idag blåste friska sydliga vindar, även om det mestadels var mulet. Dimmigt på morgonen, lokala snöfall och/eller snöblandat regn.

-Hjalle - vårväder in my ass. :gremsmirk:

haltageten

Dum inuti huvudet
Vädret i södra stockholm har varit dimmigt som f-n! Idag var första dagen som solen kikade fram och den värmde härligt. Nästan helt vindstilla och underbart väder. Synd att marken ser ut som en ospolad toalett efter matförgiftning.

- Jocke

Torbjörn

Swordsman
I Göteborg är våren på gång. Det märks mest för att fotbolls-febern börjar stiga!

Torbjörn - Räknar ner till måndag. Många Växjö-bor lär bli besvikna då!

Marcus J

Hero
[Bonnläpp] Leriga trottoarer? Här ute på lannet blan redigt fölk så spolar ve av traktern efter att ha kört rönt i en lera som ni 08or aldrig sett maken till![/Bonnläpp]

/Marcus tror han agerade comic relief, men det blev nog mest pinsamt.

Dewil

Skrivbordsgeneral
I Stockholm: Hård, slaskstelnad snö (ni vet sån där smutsig (eller finns sån bara i Stockholm?) som är vass och obehaglig) kantar de leriga trottoarerna, det är ganska kallt men då och då tittar solen fram. Idag blåste friska sydliga vindar, även om det mestadels var mulet. Dimmigt på morgonen, lokala snöfall och/eller snöblandat regn.
Nej, ni är inte ensamma om det där. Fast ni har väl strax över noll nu, vi har strax under. Om bara den där jävla fronten ville flytta sig någon mil norrut snart, här har det snöat i flera dagar nu. Det skulle ju regna den här veckan!

Dewil, plusgrader till helgen

magoo

Hero
Jag tog fram vårjacka och lågskor förra helgen. Av den anledningen har Umeå i veckan fått 25 cm nysnö, det blåser, drevar och är alldeles förskräckligt vintrigt.

Min sista föräldralediga vecka skulle ägnas åt långa barnvagnspromenader i vårsolens sken, nu har jag istället varit instängd och assisterat magsjuka barn. Mitt lediga liv suger och jag ser fram emot jobb på måndag.

/Magoo, sur som en citron