Nekromanti Är det bara jag som fortfarande kör trådat?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ja... är det så?

Jag har jättesvårt för platt visning av någon anledning. Hänger inte alls med i diskussionerna, vem som svarar vem etc.

Hur gör ni? Hur fixar ni att köra med platt visning?

Krille

Super Moderator
Nä, det är inte bara du

Jag har mycket svårt för platt visning rent generellt och här ännu mer, av exakt samma anledningar som du lyfter fram.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Nej, det är inte bara du

Jag kör med trådad visning. De få gånger jag byter till platt gör jag det för att snabbt gå igenom en lång diskussion som jag inte har några planer på att delta i. När jag faktiskt bryr mig om vem som har svarat på vad är trådat helt överlägset.

Om nu bara någon snäll programmerare fixade funktionen för nya inlägg så att det faktiskt gick att se vilka inlägg man redan läst vore det ännu bättre.

/tobias

Krille

Super Moderator
Re: Nej, det är inte bara du

Gurgeh said:
Om nu bara någon snäll programmerare fixade funktionen för nya inlägg så att det faktiskt gick att se vilka inlägg man redan läst vore det ännu bättre.
Tyvärr. Han är avstängd. :gremgrin:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Jag vet inte om krank kan fixa det. Jag påpekade felet direkt när vi bytte till den nya forumversionen, och vill minnas att det var en känd bugg som skulle fixas i någon kommande version. Men det är ju fullt möjligt att det går att lösa det även om man inte är systemets huvudprogrammerare.

/tobias

Hanihörnet

Veteran

Själv tycker jag att trådat är väldigt irriterande, då jag nu på sommaren har ett väldigt dåligt bredband. Det tar alltför lång tid. När jag vill läsa en tråd vill jag bara hålla högerhanden på piltangenterna så att andra handen kan hålla i något annat, tex en kopp. JAg vill inte behöva trycka på en ny länk var tionde sekund.

Så det är platt för mig.

Brynolf

Dum fan

Hanihörnet said:
Själv tycker jag att trådat är väldigt irriterande, då jag nu på sommaren har ett väldigt dåligt bredband. Det tar alltför lång tid. När jag vill läsa en tråd vill jag bara hålla högerhanden på piltangenterna så att andra handen kan hålla i något annat, tex en kopp. JAg vill inte behöva trycka på en ny länk var tionde sekund.

Så det är platt för mig.
Dito. Det blir alldeles för mycket klickande. Visst är det lite lättare att hänga med i diskussionerna vid trådat, men så länge det inte handlar om uppemot tio sidor jidder (då det sällan sägs så mycket vettigt i vilket fall) så brukar det gå bra att hålla isär delämnena i huvudet.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag körde trådat till nya forumsversionen. Det faktum att olästa inlägg inte markerades tillsammans med missbruket av snabbsvarsknappen gjorde att jag bytte.

I de fall man inte fattar vad personen svarar på kan man klicka på länken i inlägget och gå till just det inlägget.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Platt är överlägset, tycker jag. Nostalgin med trådad visning har jag lämnat bakom mig. :gremwink:

Och nej, det är inte svårt att hänga med vem som skriver till vem. Det står ju uttryckligen i posten.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Har växlat lite fram och tillbaka men nu är det platt visning för mig. Om jag kommenterar något som blir obegripligt utan trådkontexten så citerar jag lite ur posten jag svarar på.

Johan K

Gammal & dryg
Nej för tusan, du är inte alls ensam om att köra trådat..
Blir bara förvirrad av platt visning...

DesertRain

Hero
Jag har aldrig klarat av att använda trådad visning, så platt visning all the way för min del.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
Ja... är det så?

Jag har jättesvårt för platt visning av någon anledning. Hänger inte alls med i diskussionerna, vem som svarar vem etc.

På civiliserade forum, där det bara finns platt visning, brukar kutym vara att när man faktiskt svarar på något specifikt, så citerar man det man svarar på. Ofta svarar man inte på nåt speciellt, så då skriver man bara rakt av istället. Allt måste inte vara ett svar på en specifik person.

Det ger också fördelen att man kan svara på flera personers inlägg samtidigt - man citerar de relevanta raderna man vill bemöta, oavsett om de är från olika personer.

Jag höll mig borta från wrnu tills någon vänlig själ visade mig hur man ställde om till platt. Trådad visning betyder att man måste klicka typ hur ofta som helst, och eftersom man bara ser ett inlägg i taget så får man inget som helst sammanhang i diskussionen, det blir en väldigt atomistisk läsning som jag tycker är helt oanvändbar.

Lindenius

Swashbuckler
Vitulv said:
Ja... är det så?

My CPU is a neural-net processor. A learning computer.

//erik. korr korr

Rickard

Urverk speldesign
Vitulv said:
Ja... är det så?

Citerar folk är det inget problem. Då är det ungefär som att köra med stridsrundor. Annars kan man se vem de svarar på och i värsta fall klicka på länken för att se vad personen innan skrev.

Jag har inga problem med att hålla isär 3-4 deltrådar i en tråd.

/Han som körde platt visning i Låt oss skapa en värld och kunde följa alla historier

Organ

Out of time, out of mind
Självklart kör jag trådat!
Det är bara töntar och vegitarianer som kör platt.

/Anders