Nekromanti Är det bara jag som hatar layouten till offensiv?

Hellectrician

Veteran
Hjälp... var ska jag börja... Vid första genombläddningen är jag fortfarande i ett stadium av upphestning över modulens storlek och detaljrikedom, men i takt med att första intrycket svalnar börjar irritationen komma krypande. Till att börja med; Index med underrubriker förihelvete! Har man inte läst igenom bokjäveln ett tiotal gånger, är det skitsvårt att hitta nånting (detta gäller huvudboken oxå). När man sedan letar i vapentabellen, hittar ett fett vapen och försöker hitta 'that piece of hardware' i beskrivningen är det mycket irriterande att beskrivningarna och tabellerna sorteras efter två olika system. *morr* Ett exempel; Martin resp. MQE !!! wtf! :gremconfused: innan man fattade det hade jag sprängt ett par artärer i pannan. :gremtongue:

Argh! :gremmad:

Detta är givetvis eg. inget stort problem, men man tycker att Neogames ska ta och skärpa sig när det gäller layouten i sina produkter. Anledningen till att jag öht stör mig är givetvis att jag kommit att älska spelet så mycket :gremsmile:

Kommentarer?

Emil

Hero
Det brukar vara relativt svårt att hitta i rollspelsböcker, i synnerhet i regelböcker. Det beror nog på att väldigt mycket om väldigt skiftande områden skall tryckas in på ett relativt kort utrymme. Bläddrar man i boken mycket så lär man väl lära sig hitta, men i Western (som jag spelleder lite då och då) har jag satt post-it-lappar för att kunna hitta de viktigaste avsnitten.

Sen är det förstås ganska dumt att lista efter olika system i samma bok. Har själv drabbats av det, har jag för mig.

/Emil