Nekromanti Är det bara jag...

Weatherman

Hero
...eller känns Geminis värld lite för liten och snäv? Jag menar det finns ju bara ett fåtal provinser som alla känns snarlika, standard medeltidsfantasy liksom. Inga exotiska kulturer som inverkar på varandra. Har befolkningen i provinserna uppfunnit ALLT själva? Inget som helst inflytande från övriga kulturer... För en ganska lång tid sedan började jag en diskussion om hur tokigt det var att Dantero (den gamle då) hade ett tvåhandssvärd som på den tiden han kastade in Cyrus i Järnporten borde varit långt ifrån uppfunnet än... Jag tar tillbaka det; Geminis värld är ju långt ifrån överbefolkad (SÅ stor är den inte) och om det överhuvudtaget finns andra kulturer så har de uppenbarligen inte haft kontakt med varandra. I ett sådant samhälle är det inte konstigt att utvecklingen går
s e g t !.

Nåväl, om jag kommer spelleda Gemini inom den närmsta tiden blir jag nog tvungen att bygga ut världen (ett arabland och någon slavisk kultur skulle kännas rätt av någon anledning) eller ta storyn och kyrkan och förlägga handlingen i en annan kampanjvärld. Den gamle trotjänaren Ereb Altor med lite modifiering skulle ju funka isf.

Har Herrarna (och Damerna om det finns några här) några åsikter? Om ni inte har någon åsikt om just det här kan ni ju posta en valfri åsikt i valfritt ämne.