DanielSchenström
Swashbuckler
Och det blir det, beroende på hur många man nu vill ha. Ta Greyhawk som en gång i tiden verkar ha härskats över av abolether och annat sånt vagt Lovecraftianskt. Misstänker att halvmänniskor och människor drev bort dem, om det inte var nån annan interdimensionell art som giths eller så. Innan dem kan man misstänka att den världen också haft liknande undergångar som våra för att ha en flora och fauna som liknar vår. Under humanoidernas tidevarv så fördrevs svartalver från ytan. Sen krigade två människonationer med varandra till nära undergång vilket ledde till en massiv folkvandring in i det område som är där man spelar i den världen.Det jag alltså pratar om, men nog inte är tillräckligt tydlig med, är att jag skulle vilja se apokalypser, i plural. Alltså flera av varandra oberoende nästan-undergångar. Som du säger är Undergången™ en mytologisk stapelvara, sannolikt baserad på alla de nästan-undergångar som drabbat vår jord och dess befolkning. Och det är dessa jag vill se fler av. Alltså ordentliga katastrofer som i stunden nog känns som undergången.
Nu kommer rollpersoner in och plötsligt kan du ha löjligt många apokalypser, Apocalypse Stone, alla scenarier i Elder Evils med många många fler. (Dessa kan användas i alla världar.)
Det blir som Marvels universum, och DCs, en jämn strid av apokalypser av olika omfattning.