Lite avprickningar
Även om jag inte halkat på bananskal, kan jag pricka av lite andra saker folk föreslagit:
2. En affär firar deras miljonte kund. Nja, men har fått medelanden om jag jag är hemsidors miljontebesökare...
3. Bilhandlare som heter något med "Galne ..." gör reklam där de har galna kläder på sig och säger sig ha "galna priser." Visserligen inte bilhandlare, men kedjan Galne Gunnar körde med precis den marknadsförningen (och jag tror att de tack och lov gått om kull)
5. Någon äter något så kryddstarkt att han får ett akut behov av vatten. Det kan hända med -varm- mat, men kryddstark mat drabbar en ju inte så där plötsligt.
Gjort missen själv, det blir bara starkare i munnen, bättre att häva vitt bröd eller mjölk.
7. Man får röd näsa av att dricka sprit. Bor brevid faktumredaktionen och tyvärr sett en bunt exempel på att det stämmer, men dettar tid.
Man går på porrklubb eller strippklubb på sin svensexa och upptäcker att ens tillkommande jobbar där Inte riktigt, men var lagom förvånad över att en kompis varit på en svensexa där de på riktigt köpt hem en strippa, trodde det var en myt.
Om man kommer hem väldigt sent köper man blommor till sin fru för att hon inte ska vara arg Köpt blommor massa gånger, men det funkar inte att göra för att man kommer hem sent (blombutikerna har stängt).
Folk som tror att en skyltdocka i bilen etc är ett mordoffer Nära, har vänner som hörts i mordutredning, anledningen visade sig vara att grannarnan hört rollspelsrepliker och tipsats om att det planerats våld i lägenheten. Vi spelar med stängda förnster och ont om syre där efter.
Man dubbelbokar och försöker undvika att avboka någon genom att springa mellan ställena. Med fester, kallas att "göra en Claes", testat själv nån gång att tacka ja till tre fester och gå på samtliga...
Och när det gäller osannolika fummel som finns på riktigt, kan jag lägga till med huka sig och höra byxorna spricka på scen, man tror inte på det, men så hör man ritchet och tänker j-vlar och håller god min...