Sorgernas brunn är bra roligt.. om spelgruppen lyssnar på vad man säger d.v.s *Surar lite* Jag gillar handlingen och allting.. men om spelgruppen inte lyssnar på vad du som SL säger blir man lätt bra irriterad och om man då råkar döda de som inte lyssnar så ska man fortsätta och köra klart Sorgernas Brunn... vilket jag inte riktigt gjorde (för att ingen lyssnade på vad jag sade)
Har själv inte köpt DFSH än.. men ska göra det samtidigt som jag köper Riddaren.. typ nån gång om två veckor....
De flesta jag hört tycker att DFSH är bäst, det är också mera episkt. Själv gillade jag dock mer Sorgernas brunn. Om du som spelledare inte har så stor vana av episka äventyr så är dock DFSH bra. De flesta spelarna i vår spelgrupp tyckte dock att de "hemmagjorda" episka har varit bättre, medan Sorgernas brunn gillades skarpt.
Jag har inte Sorgernas brunn så jag kan inte kommentera den. Men DFSH år bra så jag rekommenderar den. Äventyret är lite svårt att förstå första gången man läser igenom det (tycker jag) men efter ett par, tre gånger så fattar man det.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.