Nekromanti Är det värt

SL-mannen

Veteran
Är det värt pengarna att köpa alla de nya böckerna, det har kommit en massa nya böcker och jag undrar vilka som är värda att köpa och vilka som bara är skit.

SL-mannen

Veteran
Re: Och vilken ras och vilket yrke föredrar du? [NT]

Jag är Sl. Vi spelar oftast i Asharien och vi har rätt många böcker, M&M, Krigarens väg, Asharien och Soldarn mundana, men det har kommit en massa nya.

King Kromm

Hero
Re: Och vilken ras och vilket yrke föredrar du? [NT]

Jag har de flesta, även de tre sista, Riddaren e bra om du har just Riddare med mycket, själv gillar jag den totalt, men den är även bra om du vill köra grisodlar kampanjer. Geografica Mundana e enormt bra, gillar den mycke och i den finns massor av nyttig info om världen. Sen har vi Vandöda också, och om du ska ha nekromantiker med så e den bra, eller om du bara vill ha odöda fiender till rpna, gillar den skarpt också! Och för att nämna de äldre så är Mystik och Magi väldigt bra också!

SL-mannen

Veteran
Hmm

Vad innehåller Nekromanti, jag funderar skarpt på att köpa den, jag håller på med ett äventyr med mycket sånt i och jag tycker den verkar hyfsad men är det en riktgt kass bok som bara innehåller lite regler om zombies punkt slut. Vad är det i den?

swazze

Swordsman
Re: Nekromati...

jag tycker att den är en av de bättre modulerna jag har läst(läser). De vandöda som finns beskrivna tycker jag är bra förankrade i mundana, klart bättre än vad monstren i M&V är. Beskrivningarna hur vandöda skapas tycker jag även är bra eftersom man kan lägga tid på just skapelsen istället för att bara (jag reser ett par skelett).

Baron Marak

Swordsman
Re: Nekromati...

Har inte sett den än. Men att den klår M&V hoppas jag. Den är väl inte precis den vackrare av moduler :gremgrin:

"Som Nekromantiker med kunskap om Psykotropi och demoner fick talesättet "Lägga ner sin själ i arbetet" en annan innebörd för Ghaan"