Nekromanti Är man elak eller??

Medo

Veteran
Hehe jag måste bara fråga andra spelare och spelledare en sak... Det var som så här att jag (spelledare) satt och spelade med ett par vänner som är vana spelare. Men så hade de bjudit med en rookie som skulle testa... Äventyret var redan skrevet av mig själv så det tänkte jag inte ändra på. Men slänga in en tillfällig spelare var inga problem. killen är 21 år gammal och när vi hade spelat i ca 6 tim så sa han att han var tvungen att sticka hem...okej tänkte vi och han stack...sen träffade jag honom två dagar senare och han såg ut som ett lik...Jag frågade genast vad som var fel.. Och han förklarade att sedan han spelat med oss hade han inte sovit en blund... Ni förstår han hade fått såna hemska mardrömmar så han inte vågade somna.... först tyckte jag detta var skitkul men nu i efterhand har jag faktiskt fått dåligt samvete.. jag menar visserligen är oftast mina egna äventyr väldigt mycket åt det dark och evil hållet men jag menar hallå mardrömmar...

MVH Förvirrad SL

Snow

Swashbuckler
har du äventyret i skriven form? posta det isåfall här!

För övrigt undrar jag vad din fråga är?

Det låter om om killen är lite överkänslig. Jag skulle inte ligga sömnlös över det (haha). Förr eller senare kommer han att hämta sig. Ta det kanske lite lugnt om det blir en nästa gång :gremsmile:

Zire

Swashbuckler
Hmm... det hade kanske varit bättre om han hade spelat äventyret till slutet så att äventyret liksom hade "tagit slut" och blivit ett avslutat kapitel. Sen kanske han inte borde spela rollspel om han lever sig in i dem så mycket.

Jag råkade skrämma upp ett gäng nybörjare en gång. Min rollperson hade multipla personligheter, och de andra hade ännu inte upptäckt det. Så RPn var en extremt konflikträdd kvinna, ganska lugn och timid. Tyvärr blev hon ganska stressad av en otäck situation och bytte till den betydligt otrevligare personligheten. Så jag reste mig plötsligt upp och pekade på spelaren som spelade RPns make och skrek med en helt förbytt röst: "BJÖRN, GÖR NÅGONTING!".
De andra tre spelarna (tre tjejer btw) började då gallskrika i munnen på varandra. Aningen oväntad reaktion, jag höll på att få en hjärtattack på kuppen.
Efteråt fick jag höra att hon som spelade Björn hade haft svårt att sova. Jag vet inte om hon överdrev, men då fick man lite dåligt samvete iaf.

- Zire

Eljer

Veteran
Jävlar, Rollspel är typ de enda jag inte blir rädd för, Blev skraj av vildhjarta men kunde sova. Fast ditt verkar över äkligt ju :gremlaugh:

Låt han spela igen där ni spelar mer i de "ljusa goda"

Johan K

Gammal & dryg
Naeee, skulle jag inte vilja säga..

Alltså, rent spontant så skulle jag inte säga att du varit elak.. varför skulle du vara det ?? Jagmenar, det var ju "bara" en uppdiktad historia, ta inte illa upp här bara hoppas att du förstår vad jag menar..
Jag skulle åxå gjärna vilja se detta äventyr som skrämmt denne unge man !! Fördet verkar verkligen som du lyckats med detta !!
Så jag tycker inte alls att du ska ha nått dåkigt samvete alls på den här punkten.

/ Johan K, som skulle tycka det vara intressnt att ha en sådan SL som ger sådana intryck med sina äventyr !!

ro83rt

Swordsman
Jag tycker du ska ta det som en komplimang. Det hade jag gjort. Någon gång har jag lyckats få en spelare att hoppa till med hjälp att jag plötsligt skrek till men att kunna väva in så mycket spänning är sannerligen ett gott SLánde.

Zykopat

Veteran
Örnsköldsvik, ancient city of doomed bumblebees
Jag håller med övriga, du var inte speciellt elak. Åtminstonde inte med tanke på att du inte visste hur det skulle påverka honom, hade du gjort honom sömnlös med flit hade du kanske varit elak (men fortfarande cool som lyckades :gremcool: )

För övrigt vill jag bara säga hur enormt avundsjuk jag blir på dig som lyckas skapa sådan skräck i ett äventyr. Den enda gången jag kan komma på att jag skrämt en spelare som SL (iaf genom mer än överrasknings-skräck) var i DoD när en RP blev varulv och jagade en annan (min flickväns förövrigt) RP genom skogen och då var det fortfarande inte ligga-vaken-på-nätterna-rädsla.

Jarfi

Veteran
Ledsamt med den unge mannen. Troligen var han inte riktigt beredd på inlevelsen i rollspel och var/är inte så stabil i grunden. Vill du göra något bra/snällt så bjud in honom och övriga spelgruppen för att snacka igenom vad som hände och vad han kände. Han kan kanske bli en rysligt bra stämningsspelare om han kan identifiera sig med sin roll sådär.

I likhet med övriga är även undertecknad klart intresserad av äventyret i fråga.
Att verkligen skrämma mina spelare lyckas jag bara sällan med, och aldrig så...
Introduktioner till Vampire kan bli starka tex

Nkari

Veteran
japp.. pränta ner äventyret! Och nej, så vida ditt uppsåt inte var att få denne spelare att ligga sömnlös så är du helt skuldfri.. =)