Nekromanti Är min dröm en film?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag drömde väldigt mycket konstigt inatt... En sekvens av min dröm är jag så bergsäker på att den är från en film (eller möjligen TV-serie eller så), men jag kan för mitt liv inte komma på vilken (vilket gör att den här tråden kan vara OT på det här forumet, men jag vet inte än). Är det någon som känner igen det jag beskriver nedan?

Ett par personer (i min dröm var de tre, men jag har för mig de ska vara två) sitter i en cell. Den ena
(eller de två) är är skadad/förvirrad medan den andra har full koll på läget. På något sätt lyckas killen-med-koll ta sig ut i korridoren utanför. Han säger åt personen/personerna som är i cellen att vänta medan han går ut. En ensam vakt kommer patrullerande och blir övermannad. [Här är det ett hopp i logiken som jag inte kan påminna mig om vad som saknas.] Vakten hamnar i en brunn eller cell eller så där killen-med-koll bryter av en varmvattenledning och sprutar in i örat på vakten (mycket brutalt, vaktens blick blir blank, hmm). Sen hämtar killen-med-koll de(n) som är kvar i cellen och de rymmer.

Efter det minns jag bara små fragment av vad som hände i drömmen, och det var ingenting jag så uppenbart kände igen från något annat. Så är det här "bara" min dröm som skapat en rå actionscen eller kommer det någonstans ifrån. Igenkänningen stör mig brutalt mycket...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Vakten hamnar i en brunn eller cell eller så där killen-med-koll bryter av en varmvattenledning och sprutar in i örat på vakten (mycket brutalt, vaktens blick blir blank, hmm).
I X-Men 2 dödar Wolverine bruden med de långa naglarna genom att trycka in en adamantiumpump i henne* och fylla henne med metall. Är det möjligen det du tänker på.

*Jag lyckades inte hitta något sätt att formulera det påståendet så att det är omöjligt att tolka sexuellt...

/tobias

Rickard

Urverk speldesign
Ackerfors said:
Ett par personer (i min dröm var de tre, men jag har för mig de ska vara två) sitter i en cell. Den ena
(eller de två) är är skadad/förvirrad medan den andra har full koll på läget. På något sätt lyckas killen-med-koll ta sig ut i korridoren utanför. Han säger åt personen/personerna som är i cellen att vänta medan han går ut.
Saw 1.

En ensam vakt kommer patrullerande och blir övermannad.
Valfri Van Damme-film.

[Här är det ett hopp i logiken som jag inte kan påminna mig om vad som saknas.]
Valfri David Lynch-film.

Vakten hamnar i en brunn...
Ringu 2.

...och sprutar in i örat på vakten (mycket brutalt,
Spray a gay 4.

Sen hämtar killen-med-koll de(n) som är kvar i cellen och de rymmer.
Indiana Jones 3.

/Han som tror på en kombination av flera filmer och egen fantasi