Menar du Riddaren eller Krigarens väg?
Om du menar Krigarens väg så tycker jag att du borde kuta iväg till affären så snabbt så möjligt och lägga vantarna på den. Det lär dröja länge innan vi får se nya regler för t ex fältslag eller stridskonster. Dessutom är den slutsåld på många ställen, och du har tur om någon lokal butik har den. Okej, det är inte den absolut roligaste modulen att läsa, men den är sprängfylld med fakta för att komplettera det.
Menar du Riddaren så är jag något mer skeptisk. Visst, den är rolig/spännande att läsa, och den är välskriven, men om du inte planerar att spela riddare/adelsman så finns där inte särskilt mycket att hämta. Men jag tycker fortfarande att du ska köpa den, eftersom det är en bra och välskriven modul. Det finns diverse roliga saker i den t ex hur man föder/uppfostrar ett barn, eller tabeller för vad som serveras hos adelsmannen. Dessutom finns det regler för förläningar.
Slutsats: Köp Krigarens väg oavsett vad, köp Riddaren om du känner att du har råd eller planerar att spela riddare/adelsman.
Om du undrar vad som finns i böckerna så ta dig en till här:
http://www.neogames.se/eon_prod.htm
Mvh Victor Palm...
...Som hoppas att han inte gav Riddaren ett allt för dåligt omdöme, då det faktiskt är en bra modul.