Nekromanti Är scenariobank ett bra namn?

Björn den gode

Swashbuckler
Jag gillar det på grund av traditionen med sveroks gamla scenariobank, det finns ändå en del rävar där ute som vet vad det var och varför. Men förutom det så gillar jag inte alls associationerna, på vilket sätt är det en bank liksom? Det är klart jag antar att man kan associera till fröbanken på antarktis och såna saker, men det låter ändå mer 'förvar' än vad jag vill att det här ska kännas som.

Så jag tänkte så här internt lansera 'Scenariobibliotek' istället, vad tror ni om det?

Mukwa

Swashbuckler
Scenariobibliotek blir så långt. Scenarioarkivet kanske? Äventyrsoasen? Uppdragsgeneratorn? Nä, bibliotek låter faktiskt bra.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Mukwa said:
Scenariobibliotek blir så långt. Scenarioarkivet kanske? Äventyrsoasen? Uppdragsgeneratorn? Nä, bibliotek låter faktiskt bra.
"Scenario" ... är det etablerat som mycket som jag tror att det är det? Eller är det vi gamla rävar som säger så?

"Äventyrsbiblioteket" tycker jag har ett välklingande namn.

/M

Björn den gode

Swashbuckler
Jo, jag tror nog att scenario är så etablerat, i vart fall i konventskretsar, har ju tillxempel uppkommande stockhomls scenariofestival, och ska man få med sådana scenarion så tror jag inte riktigt på äventyr.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Björn den gode said:
Jo, jag tror nog att scenario är så etablerat, i vart fall i konventskretsar, har ju tillxempel uppkommande stockhomls scenariofestival, och ska man få med sådana scenarion så tror jag inte riktigt på äventyr.
Det låter rimligt.

/Magnus