Frågar jag mig efter att ha spelat igenom the Bard's Tale. Spelet har jag varvat på 15h. Grafiken är inget märkvärdigt, inte heller antalet monster. Alla skatter man hittar är scriptade, och alla monsters placering är också det. Det finns inte många kartor (t.ex. Diablo 2 slår det med hästlängder). Missförstå mig rätt nu, spelet är mycket underhållande.
Nu till det som överaskar mig. Spelets storlek. För en full installation krävs 7 Gb. (ungefär).
Själv tänker jag att de måste ha glömt något steg på slutet av utvecklingen. Nämligen de där man gör spelet mindre. (Jag kan inte så mycket om programmering så släng inga termer i huvudet på mig)
Så min fråga till er där ut i etern. Är dagens spelutvecklare lata?
/Marcus som nu spelar Imperial Glory trots att han stör sig på vissa saker i striderna (kullar ger knappt någon bonus )
Nu till det som överaskar mig. Spelets storlek. För en full installation krävs 7 Gb. (ungefär).
Själv tänker jag att de måste ha glömt något steg på slutet av utvecklingen. Nämligen de där man gör spelet mindre. (Jag kan inte så mycket om programmering så släng inga termer i huvudet på mig)
Så min fråga till er där ut i etern. Är dagens spelutvecklare lata?
/Marcus som nu spelar Imperial Glory trots att han stör sig på vissa saker i striderna (kullar ger knappt någon bonus )