Nekromanti Är vi ensamma om att spela rollspel i GBG?

Arntsen

Warrior
Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen vi är tre rollspelsrävar som gärna utökar spelargruppen, med andra pesoner från GBG med omnejd. Hur gammal du är skiter vi högaktningsfullt i bara du/ni gillar att spela rollspel. Vi spelar:
Drakara & Demoner 6, Kult, Gondica, Neotech 2, Chock, Mutant + Allt annat som någon annan spelleder! Skicka svar till hit (dom ramlar in på min e-mäjl) eller bråka med ICQn.

seinet

Swashbuckler
Är ni ensamma om att spela rollspel i GBG?
Kanske, jag spelar inte i alla fall.

En annan fråga är:
Är nu ensamma om att vilja spela rollspel i GBG?
NEJ!!! Jag skulle gärna spela, men min spelgrupp har varit lite splittrad i över ett år nu, så om man inte fixar något med dem får man väl vara gruppen otrogen och spela med er.

/Seinet Wintermute - En bra låt med Warlock är "Burning The Witches"

Sodivra

Champion
Sedan finns det ju Göta Lejon.

Göta Lejon, spelföreningen på St:pauligatan 27. Källarlokal. Öppet lördag 11-17 och söndag 12-18. 031-198310.

Nu har vi ju dessutom möblerat om. Lite snyggare, lite styggare.. Kom till Göta Lejon, Sveroks anfader! (Jo faktiskt! /images/icons/smile.gif)

/Arvid, styrelsemedlem i "Klubben"

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Sedan finns det ju Göta Lejon.

Ahh, gamla fina Göta Lejon. Som vi återuppväckte en solig försommardag på en kulle ute vid Nya Varvet på 70-talet.

Alla dessa pizza Potenza som intogs i lokalen på Birkagatan ute i Kålltorp.

Och den nuvarande lokalen i Lunden där min dotter slog sin första t20 för över tio år sedan.

/Mikael - drömmer sig bort bland minnen

Erufailon

Swordsman
Re: Sedan finns det ju Göta Lejon.

behöver man betala något för att använda deras lokaler eller finns det någon annan hake som medlemskap eller nåt?

Oddnic

Veteran
OK.
Nu måste det hända något. Jag har spelat rollspel i 15 år och söker erfarna spelare som vill spela seriöst.
Jag kommer från en spelargrupp i Norrköping där jag gick på universitetet. Vi spelade två till tre gånger i veckan när vi höll på som mest. Alla var mycket aktiva och skrev långa bakgrundshistorier och utvecklade sina rollpersoner mycket. Nu när jag hamnat här i Göteborg saknar jag djupet i rollspelarna som jag träffat i Norrköping. De jag spelar med här är inte så engagerade som jag.

Så maila mig om ni vill dyka djupt in i främmande världar och dela sagor och historier med mig!

Kena_UBBT

Veteran
Tjenare
Jag är en kille som är intresserad av att spela med er. Jag har länge letat efter en grupp men har inte hittat nått. Så om man får vara med är et bara att höra av sig