Nekromanti Ärans Väg? Varför är Döda skogen så dyrt?

Cymew

Veteran
Jag har nu bjudit på Döda Skogen på Tradera flera gånger och börjar bli less på att priserna är helt orimliga.

Är det någon som vet varför man kan köpa del två och tre i serien Ärans Väg för hyggliga priser, medan Döda Skogen ofta kostar fullkomligt orimliga 250 kr + ??

Trycktes första delen i en fånigt liten upplaga, eller vad är det?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Cymew said:
medan Döda Skogen ofta kostar fullkomligt orimliga 250 kr
Min gissning är att fler vill ha Döda Skogen, av nostalgiska eller andra skäl - samtidigt som 250 spänn definitivt ligger kring den summa rollspelare är villiga att betala för grejer på Tradera. 250:- är liksom fem pizzor, rätt lite att snacka om. Dessutom är del 1 antagligen den del flest kör, eftersom man börjar med den - sen kanske man slutar spela eller whatever.

Då tycker jag mer synd om de som försöker hitta grejer till M:UA. Där har vi ju sett bud på flera tusen...

Storuggla

Champion
"Dessutom är del 1 antagligen den del flest kör, eftersom man börjar med den - sen kanske man slutar spela eller whatever."

Jag misstänker ett "Men vafan, jag minns att det var mycket coolare! Konstigt, det är nästan som om jag minns saker ur min barndom som ballare än de egentligen var. Underligt." så så struntar de i resten av serien.

Storuggla, eller så gillar de bara att börja med saker

Cymew

Veteran
Kan ju vara. Personligen tycker jag iofs att i sverige är andrahandsmarknaden lite märklig. Skicket speler ofta mindre roll än på andra sidan pölen, och Target Games prylar är dyrast. Det talar ju för att det är mycket nostalgi, antar jag.

Men, varför lägger man 300 kr på Döda Skogen men bara 150 på Maktens Portar?

Folk måste vara usla på att slutfölja kampanjer.

Cymew

Veteran
Jag kan väl tillägga att orimligheten i prissättningen är antalet sidor på äventyret i fråga, samt relationen till de andra delarna. Om det nu skulle vara så att någon undrade över uttalandet.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag har velat spela Döda skogen i evigheter.... Och då menar jag evigheter!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Döda skogen är ett roligt »fisktankäventyr« med hög nostalgifaktor.

Maktens portar är ett hyggligt grottkräl och Mörkrets hjärta ett trist superrälsat äventyr vars händelseförlopp spelarna har ganska liten möjlighet att påverka.

Och däri, tror jag, ligger hemligheten bakom prisbilden på Tradera.

Cymew

Veteran
Informativt. Tack Dante!

Det låter iofs inte förvånande när jag tänker på saken. Michael Petersens äventyr har jag extremt dåliga erfarenheter av.

Det hade varit intressant att se Rogers slut på serien. :gremfrown: