Jag har upplevt att risken med det är att det inte känns som att de enskilda tärningsslagen är lika viktiga, det finns ju en säkerhetslina. Och ser man till det här med ärligt spelledande; när är det en extrachans och när blir det två?
Av den anledningen har jag sökt mig till mer icke-binära resultat. Lyckas man med slaget lyckas man med den tänkta handlingen. Lyckas man med stor marginal (+5 eller mer, alternativt perfekt slag), då lyckas man galant och får bonuseffekter. Misslyckas man med liten marginal (ned till och med -5), då kan man fortfarande lyckas med handlingen, men med en bieffekt. Misslyckas man med stor marginal (sämre än -5, alternativt fummel), då misslyckas man med handlingen.
I smygexemplet skulle det kunna röra sig om att ett lyckat slag gör att karaktären smyger sig förbi, ett särskilt lyckat slag gör kanske att karaktären kan få med sig någon annan karaktär också, ett normalt misslyckat slag gör att någon kommer och undersöker, ett särskilt misslyckat slag gör att larmet går.
För mig som SL känns det både ärligare och enklare att hantera.