Nekromanti Äter minoutaruer oxar?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Äter människor apor? Svaret är ja. Under förutsättning att det fin s oxar och minotaurer äter kött.
Ymir said:
"Chinese culture has generally been rather liberal with the range of items considered suitable for consumption" - John King Fairbank, sinolog.

Poseur

Swashbuckler
Instämmer helt med Rymdhamster.

Kentaurer äter säkerligen hästar också för övrigt.
Melusiner äter fisk och troll äter det mesta.

Xyas

Swashbuckler
Nej. De äter bara gräs.
krank said:
Minotaurer som badass veganer? Det köper jag rakt av! =)
Ymir said:
Neeej! När jag först förstod att grottbjörnen var (semi-)vegetarian ödelade det min värld lite grann :(

God45

#PrayersForBahakan
Minotauren äter människokött. Den är ett symboliskt straff mot kungafamiljen och genom dem hela folket på Kreta och på Kreta avlade och levde man av nötkreatur. Den är en uppenbar metafor för att det ni skapar skall förgöra er i och med att det är prinsen som föds som Minotauren och på Kreta innebär det att boskapen kommer äta dem som de äter boskapen.

Att koppla det till någon sorts genetisk koppling som att vi äter apor är att ta bort mytisk kraft från monstret. Men det är i och för sig de flesta minotaur raser också så what ever.

Så nej, Minotauren äter inte oxar. Den äter dina äventyrare.

Zorbeltuss

Hero
God45;n8443 said:
Minotauren äter människokött. Den är ett symboliskt straff mot kungafamiljen och genom dem hela folket på Kreta och på Kreta avlade och levde man av nötkreatur. Den är en uppenbar metafor för att det ni skapar skall förgöra er i och med att det är prinsen som föds som Minotauren och på Kreta innebär det att boskapen kommer äta dem som de äter boskapen.

Att koppla det till någon sorts genetisk koppling som att vi äter apor är att ta bort mytisk kraft från monstret. Men det är i och för sig de flesta minotaur raser också så what ever.

Så nej, Minotauren äter inte oxar. Den äter dina äventyrare.
Faast eons minotaurer är inte vår världs minotaurer, vår världs minotaur var inte ett folkslag utan en individ, han var inte nomadisk utan bodde i en labyrint, de själ ofta boskap och tar slavar och om jag minns rätt så åt de ioförsig slavarna också om det var ont om mat så ja de äter människokött, troligtvis är slavarna mer användbara för dem än oxarna så troligtvis äter de väl oxarna först.

/Luna Lovegood

Ymir

Liten kantbaron
Minotaurerna är antagligen resultatet av nyfikna och mindre noggranna precursor-vetenskapsmän som biomekade ihop uroxar med nån form av man-thing (om vi vill behålla det sunkiga våldtäktstemat får man väl anta att dessa man-things var människor). It stands to reason att minotaurers arv från oxarna är mindre framträdande än deras humanoida arv, och att de inte kan få barn med oxar, ej mindre kommunicera meningsfullt med dem. Så jag ser inget spontant problem med att minotaurer skulle äta oxar on occasion. Also, människor äter ju faktiskt andra människor on occasion, så...vilket begs the question; framgår det i någon modul om tiraker äter varandra? jag har extremt lätt att tänka mig en hungrig frakktrukh som äter upp stammens gûrder, men bortom det liksom... jag kan tänka mig ytterligheter allt från att kannibalism är en stor synd enligt Makhtah till att man käkar upp sina döda kamrater under rituella former.

Däremot om man tänker sig en setting med mer avancerade och koola minotaurer, jag tänker då i synnerhet givetvis på Yak Folk, så blir jag plötsligt lite kluven till om det borde finnas jakar öht. Det känns lite keff med en kultur av humanoida jakar som drar runt och vallar hjordar av fyrbenta jakar liksom...
Kärlekscraft said:
Fast är inte de där Yak-folket en annan variant av minotaurer? Finns ju också Taurens från Warcraft.
Eftersom minotaurer är "monster" kan man väl lugnt sägas att de äter 'allt'. De händer ju att de även äter avelsobjekten så lite nötkött går nog an.
Mannen i skogen said:
"...att minotaurers arv från oxarna är mindre framträdande än deras humanoida arv, och att de inte kan få barn med oxar,..."
Öh... Vet alla vad en oxe är? Tekniskt sett alltså.
Ymir said:
Jag skrev bara att minotaurer inte kan få barn med oxar - det är inte relevant att ingen annan kan det heller! o_O

man kan ju också tolka mig som att jag syftade på uroxarna som jag nämnde i början av inlägget, det vill säga en riktig djurart.
Arfert said:
Men kan minotaurer få barn med kossor? ;)

Conan

انتفاضة
Anledningen till att jag frågar är att min spelgrupp har blivit strandsatta i en torn i Misias ruiner efter att de attackerats av minoutaruer som nu belägrar dem och kalasar på oxarna som var förspända framför deras vagn, något den svältande spelgruppen hade invändningar emot.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Klart de hade invändningar. Det var ju deras oxar :) Jag ser bara inte varför minotaurerna skulle låta bli; de är inte själva oxar, de är minotauer. Likartat men helt annorlunda. Enda anledningen skulle vara om de är just vegetarianer.
Recca said:
Eller om de tycker att det är obehagligt att äta upp nåt som ser ut likadant som dem själva i ansiktet.
Rymdhamster said:
Skulle kunna gällla för enstaka individer, men knappast alla. Apor -> Människor.

Conan

انتفاضة
Det är dom i inte. Dom vill nämligen äta upp rollpersonerna.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hmmm... det är ju möjligt att de blev upprörda över att de sabbade sin aptit på det där sättet. Jag menar, om jag skulle bli uppäten vill jag ju åtminstånde bli uppskattad.

Recca

Femme Fatale
Jomen jag kan fatta varför de skulle backa på att äta upp djuren när dessa har ett likadant ansikte som de själva. Kanske om det är intelligenta minotaurer att de kan rationalisera obehaget kring att döda nåt de fan fattar rätt tydligt att de är besläktade med. Men om de är lite mindre intelligenta kanske de har svårare med det, I don't know. Men det finns ju absolut ingen regel som säger att minotaurer inte skulle göra det, eller att de skulle göra det heller. Jättespännande frågeställning på nåt vis, riktigt roligt. :D

Kärlekscraft

Swordsman
Då kan man starta en off-topic diskussion angående minotaurer :rolleyes: - hur såg deras utdöda civilization ut? I legender & hemligheter talas det om 'djurfolkens riken' som bredde ut sig i Mundana. Insektiodier, ödlefolk, arachnider etc. Hade de något hemland eller var de helt enkelt biotropiska experiment som gick fel och sedan rymde(kan vara releterat om nekrotropisk/muterande/äcklig biomanti)