Vinterskogens hemlighet är delvis baserad på Flickan och Kråkan av Mikael Wiehe.
/M
/M
Lustigt, det är mitt gamla äventyr "Flammarions testamente" också. En inspirerande låt, helt enkelt.Magnus Seter said:Vinterskogens hemlighet är delvis baserad på Flickan och Kråkan av Mikael Wiehe.
/M
Det har jag gjort! Dels av Manowars Dark Avenger men även Therions Cult of the Shadows. Dessutom har jag länge haft en plan på att bygga ett äventyr/äventyrsplats som baseras på Nick Caves skiva Henrys Dream och där varje låt är antingen en del av äventyret eller att man använder händelser och karaktärer därifrån.Är nyfiken på om någon skrivet ett äventyr efter en låt eller en låttext och hur det blivit.
Manowar funkar ALLTID i synnerhet om man skall köra sword and sorcery-rollspel. Det är ju likt upplägg i en fantasyroman eller liknande.Undrar om inte Manowar´s texter är passande.
Japp det har jag gjort, även om jag vanligtvis snarare baserar en scen än ett helt scenario utifrån en låt. Men i princip var Tangonätter på GothCon ifjol baserat på låten Mad about the boy, och scenariot Voodoonätter i år har grunden i The man with the hex.Draugen said:Är nyfiken på om någon skrivet ett äventyr efter en låt eller en låttext och hur det blivit. Har funderat på en dyl utmaning om ett A4 långt äventyr baserat på en låt som ges ut av deltagarna i tävlinge, återstår hur det blir med det. Nå?