Nekromanti Äventyr för äventyrare!

G

Guest

Guest
Jag har en gedigen samling "köp-äventyr". Många av dem gamla klassikerna som jag tillbringar timmar med att konvertera för äventyrshungriga äventyrare. Vi spelar i Forgotten Realms, så det blir också en del "meckande" att få in alla så det passar där.

Dystert nog inser jag att det kanske kommer en dag, eller två, då mina äventyr helt enkelt tar slut. Vi spelar med så pass hög takt att jag fruktar en liten"äventyrskris".

Nu tänkte jag höra med er eminenta forumiter om sajter på nätet där man kan ladda ner högklassiga äventyr, kanske som folk skrivit själva och vill dela med sig av! Det gör inget om det kostar lite pengar att ladda ner dem!

Alla förslag och tips uppskattas!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Mina äventyrskällor (och lite gnäll på Fogge) …

Du inser att du var till exakt 0 % hjälp nu?

Det där var exakt inte alls vad Caligula frågade efter (och jag tror nog han redan listat ut att han kan skriva egna äventyr).

Till Caligula: Själv använder jag WotC:s webbplats som en källa till gratisäventyr (fast jag vill minnas att jag redan rekommenderat detta).

Jag skulle nämna fler webbplatser om jag kände till dem. Jag tror att Magnus har bättre koll.

Som en källa till ogratisäventyr använder jag Dungeon Magazine. Den har jag köpt så länge att jag redan har fler äventyr än jag nånsin kommer att kunna använda.

Jag kan dock inte rekommendera en prenumeration. När jag prenumererade kom tidningarna en månad efter att de kommit till butik i Sverige. Jag köper dem hos min FLGS – SF-bokhandeln. Tre äventyr/månad för cirka 70 kr tycker jag är helt okej.

Dungeon innehåller emellanåt FR-specifika äventyr, och de flesta övriga äventyr är lätta att flytta mellan olika kampanjvärldar.

G

Guest

Guest
Re: Radikalt förslag-varning!

Jag skulle hemskt gärna göra det! Allra helst skulle jag vilja skriva en lång triologi där PCs fajtas med Zhentarims, och ska lista ut vem av dem 3 klonerna som är den riktige Mansoon. Och i slutet ha en mäktig episk slutstrid!

Men jag har helt enkelt inte tid!

Så därför ber jag er med hjälp att hitta köpäventyr, eller egenskrivna på nätet.

Foggmock

Myrmidon
Re: Mina äventyrskällor (och lite gnäll på Fogge) …

Jag försökte, helt seriöst, erbjuda ett alternativt till att råka ut för en äventyrskris orsakad av brist på färdigskrivna äventyr, då det verkade som om Caligula helt missat det genialiska i att skriva egna äventyr.

Skriver man egna kan man ju alltid anpassa dem till sin spelgrupp och rentav få ett lite mer sammanhängande kampanjspel, och det bästa av allt, man slipper lägga ner tid på att hitta äventyr som passar.

Foggmock

Myrmidon
Re: Radikalt förslag-varning!

Nu hann jag posta mitt svar till Dante innan jag såg detta svaret, men jag vill påstå att fördelarna jag nämner i det inlägget står kvar. Den tiden det tar att läsa in sig på ett köpeäventyr kan man bättre använda att skriva ett eget på, och det kommer man ju att kunna automatiskt typ.

G

Guest

Guest
Förtydligande

Min fråga var: Var kan jag hitta högkvalitativa FÄRDIGSKRIVNA äventyr?