Nekromanti Äventyr i Eon-städer?

Targon

Hero
Funderar på en sak: Vilken av alla Eons städer är mest tacksam som plats för intressanta, invecklade och mångdimensionella äventyr? En tämligen öppen fråga, och alla motiverade förslag tas emot med stort och nyfiket intresse.

Krille

Super Moderator
"Funderar på en sak: Vilken av alla Eons städer är mest tacksam som plats för intressanta, invecklade och mångdimensionella äventyr?"

Vilken som helst.

Städer är naturliga platser som suger in äventyrsmöjligheter på samma sätt som en svamp. IMHO spelar det ingen roll. Det en stad spärrar pga lokal kultur tas igen med det den öppnar pga samma kultur.

William_Besario

Warrior
Favvo städer

Själv har jag spelat mest i huvdstäder, t.ex. Camard, Calnia, Tibara och Davos. Men självklart går vilken stad som helst, det är bara min personliga stil som jag tror passar bäst i storstäder.

Grillmästaren

Veteran
Själv tycker jag att Jarla är en ganska trevlig stad. Men det är för att Jarla-modulen finns, där det står väl beskrivet om de olika tavernorna, andra byggnader och det står oxå mycket om slp's... Visst kan man hitta på allt sådant själv, men när det ändå finns så kan man väll utnyttja den /images/icons/grin.gif

Targon

Hero
Nej!!!

Även om Krille har rätt när han säger att i princip alla Mundanas städer enkelt kan bli plats för intressanta och mångdimensionella äventyr så finns det åtminstone en stad som mer än någon annan trotsar denna uppfattning, nämligen just Jarla. Nämn tio saker man kan göra i Jarla:

1. Lösa brott
2. Begå brott
3. Lösa brott...aj fan, det har redan nämnts.
4-10 Öhhhhhh????

Förmodligen det enda man kan hitta på i denna stad som är så stor att den inrymmer hela 800 invånare (sic!), varav de flesta är antingen skurkar eller stadsvakt.

Ärligt talat, Jarla är det sämsta förslaget man kan komma med som svar på min ursprungliga fråga. Så är det bara.

Bjorn

Hero
Re: Nej!!!

1. Gå på teater
2. bedriva politik
3: ta värvning i armén
4: sälja sin "loot"
5: stoppa jargiska konspirationer
6: driva handel
7: proviantera
8: vila up sig
och.... öhhh
9: begå brott
10: lösa brott

Men jag håller med, att inevånarantalet bara är 800 är aningen buggit, MEN SÅ ÄNDRA DÅ!

/Bjorn

Targon

Hero
Okej då!

800 är aningen buggit, MEN SÅ ÄNDRA DÅ!

Ja, det FÅR MAN NOG GÖRA! Förslagsvis lägger man helt enkelt till en nolla. Åtminstone ett invånarantal som sträcker sig mellan 5000 och 10000 vore inte orimligt.

Sen får jag väl modifiera mitt kategoriserande omdöme om Jarla mot bakgrund av din fina lilla göralista. En sak som nämligen borde inverka påtagligt på stadens liv är dess ställning som gränsstad, vilket säkert kan erbjuda flera äventyrsuppslag.

Mycket av mitt ursprungliga omdöme om Jarla bygger på just Jarlamodulen som på det hela taget är en stor besvikelse. Man kunde verkligen ha gjort mera av staden än att förvandla den till en endimensionell rövarkula.

Sir Foilan

Hero
Re: Okej då!

Mycket av mitt ursprungliga omdöme om Jarla bygger på just Jarlamodulen som på det hela taget är en stor besvikelse. Man kunde verkligen ha gjort mera av staden än att förvandla den till en endimensionell rövarkula.

Det finns ju värsta möjligheterna där, Cirefaliernas (sluga opportunistiska monster) oheliga samarbete med en korpulent och girig Jarl. Du har ju handelshusen som intrigerar mot varandra, du har även de lokala herrarna utanför Jarla. Mitheraskogen är nära, för de som föredrar att röra på sig lite, och den skogen är ju väldigt intressant vill jag lova.

Ja appropå Cirefalier, de har blivit mina nya strykhundar. Deras blasfemistiska förehavanden kommer garantera dem en plats i historien efter deras totala nederlag (Mörkret får inte segra). En plats som förrädare, och när nästa Eon tar sin början kommer domen mot dem vara hård och total.

Big Marco

Läskig
Re: Cirefalierna

Ja appropå Cirefalier, de har blivit mina nya strykhundar. Deras blasfemistiska förehavanden kommer garantera dem en plats i historien efter deras totala nederlag (Mörkret får inte segra). En plats som förrädare, och när nästa Eon tar sin början kommer domen mot dem vara hård och total.

Mohahahahaha! =) Visst är de underbara, de små illrarna. =)

Phantrax

Veteran
Det bör vara en stad i Asharien tycker jag. Tex Camard eller Jarla/images/icons/dragon.gif

Targon

Hero
Camard låter ok. Men varför inte någon stad i Soldarn, t ex Talon. Det är något speciellt med städer med mystiska katakomber. Dessutom residerar rikskonungen i staden, vilket inbjuder till politiska intriger, och vidare finns ett zoriánfäste i staden.

Lord Avallach

Veteran

En fråga bara: finns det nåt djälskap på mundana som cirefalierna inte har sina fingrar (för att inte säga händer och armar) i ?

Sir Foilan

Hero

En fråga bara: finns det nåt djälskap på mundana som cirefalierna inte har sina fingrar (för att inte säga händer och armar) i ?

Tja, vem vet? Men har de något att tjäna på att vara där så kan du banne mig ge dig på att de också är där. Haha, mina spelare kommer ha sååå stora problem att veta vilka de egentligen skall lita på. /images/icons/devil.gif

Roblin

Warrior
Cirza!!

Måste bara säga att Cirefalier och deras syn på livet är något av det skönaste jag fått beskrivet för mig en i spelvärld någonsinn, det är fomligen underbara!
De jobbar flitigt för sin egen skull och ser familjen och familjens vinning som en dygd, bra jobbat. De gillar att se världen å tjäna pengar på det samtidigt, all heder.