Jag läste för ett tag sedan en artikel i Svd (som jag inte hittar, så lag länkar till motsvarande info i The Times ) som handlade om att Vatikanen ska avskaffa Limbo. Alla odöpta barn etc släpps helt plötsligt in i Paradiset.
Min första tanke var: Shit, vilken invasion av knoddar det kommer bli.
Den andra tanken var: Schysst kampanjuppslag.
Tänk er en kampanj som utspelar sig på hinsidan. Alla goa änglar chillar i himmlen, dricker ambrosia, har sex, röker cannabis och allt sånt man sysslar med när man levt ett gott liv.
Helt plötsligt! Miljarder av småungar stormar in genom pärleporten. Kaos! Paradiset i uppror, inget är som förr. Några vill kasta ut ungarna, andra vill ta hand om dem. Ungarna vill... tja, vad man nu vill efter årtusenden i limbo.
Ja, typ något sådant.
Min första tanke var: Shit, vilken invasion av knoddar det kommer bli.
Den andra tanken var: Schysst kampanjuppslag.
Tänk er en kampanj som utspelar sig på hinsidan. Alla goa änglar chillar i himmlen, dricker ambrosia, har sex, röker cannabis och allt sånt man sysslar med när man levt ett gott liv.
Helt plötsligt! Miljarder av småungar stormar in genom pärleporten. Kaos! Paradiset i uppror, inget är som förr. Några vill kasta ut ungarna, andra vill ta hand om dem. Ungarna vill... tja, vad man nu vill efter årtusenden i limbo.
Ja, typ något sådant.