Nekromanti Äventyr (inget för min spelgrupp)

Mouja

Hero
Jag behöver ett äventyr som är lämpat till RPs som är 8 - 10 år ... jag håller på att skriva en kampanj om 4 stycken RPs som ska utspela sig från dom är 8 år och till dom blir vuxna ... och jag har kommit en bit men behöver fler "små" äventyr som dom kan hamna i ...
Om det är till någon hjålp så är en av dom Nyfiken, en manipulativ, en extremt bildad(för en 8 åring) och en stark.
/images/icons/crazy.gif

Ackerfors

Alas, your rapids!
Är det spelarna eller rollpersonerna som är 8 - 10 år gamla? Förstod inte riktigt!

Silke

Warrior
För att sno ett litet CoC senario där vi spelade barn:

*Spökhuset. Ett gamalt hus (vad ovanligt i CoC /images/icons/wink.gif) som omges av rycken att det är hemsökt/en häxa bor där/etc. Hitta på diverse rycken om dessa barna ätande vidunder. Lägg till massmord på en familj och annat hemskt och låt RP:na höra olika rycken så har du skapat en osäkerhetsfaktor om vad som hänt där.
En grupp barn (RP:na) tvingas anta en utmaning av byn/stadens j-vligaste unge. Antingen tillbringa natten i huset eller bli mobbade av ungj-veln resten av livet. Som de fegaste i hela omnejden. Självfallet kommer ungj-vln själv att delta. Utmaningen sker naturligtvis på torget där hel skock barn samlats och situationen blir svår för RP:na att backa ur. Om de gör det ändå låt dem lida!
Rita upp en gammal byggnad. Bestäm dig för vad som är sant i rycktesväg (kanske bor det en poltygister där) och kör!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Rollpersonerna [NT]

I början är det bara att låta rp:na utforska grottor. Uppdrag i stil med äventyren i "Vi fem" (Spyr för jag inte gillar det programmet). Sen för att de inte ska bli alltför självsäkra kan du låta de börja på ett äventyr som de inte kan klara, så de får hjälp från någon utomstående...

Hybris

Veteran
Barnen kan ju vara vittnen till nåt, t ex är de ute en natt när de skulle ligga och såva, där ser de nått som kan förändra en annan persons liv. Ett hemligt förhållende, en tjuv eller kanske ond magi. Sedan kommer valet om de ska erkänna för sina föräldrar att de var ut och kanske bli straffade eller ska de hålla käft?
Kanske bara placera dem i ett händelseförlopp, pesten kommer till byn, kanektarna ska driva in skatten eller en byfejd med deras föräldrar på olika sidor.