Nekromanti Äventyr på Coruscant (lite ep2 spoilervarning)

Gardener

Champion
Händelserna på Coruscant i början av filmen var i mitt tycke något av det bästa i filmen (bortsett från den gröna lilla tornadon naturligtvis) och cyberpunk-känslan i folkvimlet på gatorna verkade riktigt häftig. Jakten innan var ju inte heller något som man glömmer i första taget, klart schysstare än det mesiga pod racet som ju var en uppgjord tävling och ingen "äkta" action.

Som vanligt efter att man sett en bra film så spritter det i rollspelargenen och det är just händelserna på Coruscant jag åsyftar. Det vore riktigt schysst att spela lite äventyr som lite lowlife, eller wannabes, prisjägare eller något annat som får lite olika standarduppdrag. Sedan vävs allt mer och mer in av de stora händelserna som sker ovanför deras huvuden in i detta patrasks liv, saker de gör har att göra med den stora konflikten inom republiken på något sätt. Detta börjar de så småningom att förstå, men vet inte riktigt vilken sida det de gör gynnar, eller ens vad den sidan står för, och naturligtvis tycker inte alla rp likadant heller.

Vem vill skriva och spelleda åt mig? =]

Cybot

Mest spelbar
Tyckte själv att Coruscant var helcoolt.

Lite som en korsning mellan Neo-tokyo, bladerunner och 1930-Metropolis...med Starwars stuk som en sista touch..

Rickard

Urverk speldesign
"Vem vill skriva och spelleda åt mig? =]"
Du kan ju börja med att säga var du bor.. Fast jag antar att du bara skämtade när du skrev detta..

Själv skulle jag tycka att det vore ballt med en jakt där den jagade hade ett jetpack och blev jagade av fordon..
Hmm. Det var något mer.. Fast det tar jag nog upp som en ny tråd..

/[color:448800]Han</font color=448800> som bara sett filmklipp och bara är spelare i SW

Gardener

Champion
Inte skämtar jag, men det är väl snarare mindre troligt att nån kan eller vill skapa min vision åt mig. Men om någon gör det så inte mig emot, jag bor i Stockholm.

Jetpack-jakt i stadsmiljö har jag kört i nya Mutant, men det var nog inget fordon inblandat, bara folk med stora farliga vapen.

Dilandau

Myrmidon
Nog vore en sån kampanj spännande, allt! Det svåra lär väl vara att behålla starwars-känslan när spelarna inte kan vara jedi-wannabes eller får flyga balla rymdskepp.

Men som alltid när man funderar på nya kampajer: Kan du komma på tio äventyrsförslag som fungerar inom kampanjens ramar?

Gardener

Champion
Tio äventyrsförslag på Coruscant? Utan problem! Ge mig en bild från baren så kan jag nog hitta på story till varje person därinne... Men jag vill ju spela, inte hitta på det hela. =]

Måste se filmen igen för att få lite inspiration tror jag, fast först ska jag skriva färdigt en liten fan-story/konspirationsteori-grej. =]

Staffan

Myrmidon
Det påminner mig lite om en reklamkampanj som WOTC körde när Star Wars-rollspelet kom. Den gick ut på att de visade någon bild från filmerna med någon huvudperson i förgrunden och en massa folk i bakgrunden. Sedan ritade de en pil på bilden till någon slumpmässig snubbe i bakgrunden med frågan "What's this guy's story?"

Dilandau

Myrmidon
"What's this guy's story?"

Missade den reklamkampanjen men den låter rätt smart. =) Det är ju lite av charmen med SW, att så mycket lämnas outtalat, även om viktiga och centrala karaktärer. (I alla fall i filmerna, böckerna etc. kan jag inte uttala mig om).

Dilandau

Myrmidon
Ge mig en bild från baren så kan jag nog hitta på story till varje person därinne...

Okay, se bifogad fil. =)

Men jag vill ju spela, inte hitta på det hela. =]

Typiskt spelare - ena lata rackare hela bunten.

Måste se filmen igen för att få lite inspiration tror jag, fast först ska jag skriva färdigt en liten fan-story/konspirationsteori-grej. =]

Ingen porr nu bara, okay? :)

Gardener

Champion
Den var ju rätt otydlig och liten, man ser ju knappt nånting, men visst ska det gå att hitta på lite grejer. Återkommer om det, just nu sitter jag och slåss med en trilskande dator. =[

"Typiskt spelare - ena lata rackare hela bunten."

Jo, det hade varit mycket enklare om det inte funnits spelare alls... =]

"Ingen porr nu bara, okay?"

Jag tror porr-industrin klarar av att hitta på egna "historier" baserat på ep2 så det överlåter jag åt dem. Det jag åsyftar är snarare något som uppkommer just pga av avsaknaden av porr. =]